Jätan tippi, kui mul on raha. Aga see on minu jaoks tänuavaldus märkimisväärse teeninduse eest ning alati vabatahtlik. Keeldun kaasa mängimast kohustusliku jootraha jätmise mängu. Mis puudub maksuametisse, siis minu meelest nad ei teinud midagi selleks et teenindus parem oleks. Raha kuulub teenindajale, mitte bürokraadile.
Kas on mõni ettekandja, baarman deklareerinud Maksuametile jootraha? Olen kindel et mitte keegi, nii kaua kui Riik suhtub meisse kui lüpsi lehmadesse, nii kaua kui üütakse lämmatada väike ja keskmise äritegevuse kõrgete maksudega, ei näita keegi seda jootraha maksuametile.
mingit tippi eestis maksta ei tule,inimene saab töö eest palka ja kui see on väike tuleb tööandjat survestada mitte klientidelt kerjata.töötan ka ise klientidega ja mingi "tagasi pole vaja" jääb kindlalt ära.sama on ka arstidele "kiirema ja parema ravi eest"ümbriku pakkumine.minu põhimõte on -saad palka,tee selle eest ka tööd,teed paremini -saad preemiat.
Minu arust kuulub elementaarse viisakuse alla 10% tippi. Alati maksan, ja enne restorani ei lähegi, kui olen rahakotti vaadanud, kas tipiraha on. Letiteeninduses aga purki raha ei pane, vôi siis väga harva.
on lugeda sellest avalikust kerjamisest! Kui mulle maitses toit, siis põhjus oli kokas, mitte "kulleris" ja mõlemad( nii kokk kui ettekandja) saavad PALKA. Kõik, kes töötavad, saavad mingit palka, millest peavad maksma maksud ja ära elama. Mis erilist teeb üks toidujagaja? Kui tipp on 40Euri, siis on see juba korralik palk põhipalga kõrval ja tööandja ei peaks üldse palka maksma... Siin ütleb mõni, et tipp võib olla isegi 90 Euri. Mille eest? Lobisemise ja elementaarse viisakuse eest ei peaks küll eriraha ootama!
Vaivalt see teenindaja kes saab oma töö eest tippi 10% maksab, näiteks plaatiale, peale tehtud tööd sama palju peale. Kas teenindajad on mingi eriline kast,et neile peab peale maksma?
Õhtulehe ajakirjanujud on ühed baarikärbsed. Nii mahukaid artikleid jootraha suurusest, levikust ja ajaloost oskab kirjutada ainult andunud fänn. Alles lugesime Õhtulehest ettekandja kurtmist, et eestlased ei jäta jootraha aga sommid on helded.. Tavakliendina tean, et Eesti baarid on ühed sitema teenindusega kohad. Köökides toitude sisse sülitamisest oleme ka kuulnud. Hinnad on meie palkade jaoks liiga kõrged, omanikud ahned. Ainus rõõm, kui kena ettekandja paar pluusinööpi lahti jätab. Selle eest 10% arvest siis..
miks peaks olema teenindajatel ühine tipitops ja pärast papp ära jagatakse? kui klient tahab jätta teenindajale raha, siis miks peaksid osa saama sellest teised, kes teda ei teenindanud...jootraha antakse ikkagi teeninduse eest..HEA teeninduse eest...kas mina jätan jootraha? see sõltub ikkagi teenindajast...miks ma peaksin seda jätma vingus näoga teenindajale või sellele, kes ilmselgelt seda tööd teha ei taha...niiet ennem kui teenindajad avalikult vinguvad jootraha mitte jätmise kohta, peaks ikka esmalt mõtlema, kas ta seda oma teenindamisega ikka väärt on!
Ma olen ka seisukohal, et jootraha jäägu külastajale alles... ma põhimõtteliselt ei anna. See peab jääma tööandja kohustuseks premeerida teenindajat! Kui ettevõttes ei ole selgust, kui hästi toit maitses või/ja kui meeldiv ettekandja/teenindus oli, siis saab ju paluda hinnangu ankeeti täita.
KOMMENTAARID (18)