Inimesed

"Tahtsin oma kollektsiooniga näidata, kuidas noored käituvad vanemate arust kogu aeg valesti!" (1)

Juhan Mellik, 26. mai 2014 07:00
MOODNE TARZAN: Näide Anna Jelizarjeva võidutööst «The Fear Generation». Foto: TEET MALSROOS
"Algselt oli mu kollektsioon mõeldud noorema generatsiooni portreena," seletab tänavuse "ERKI moeshow" võitja Anna Jelizarjeva, kuidas auhinnatöö ajapikku vormi võttis. Tulevik paistab talle helge: kunstiakadeemia moedisaini esimese kursuse tudeng pani tasku 1500 eurot preemiat ja kutsed mitmele moeetendusele.

"ERKI moeshow 2014" võitis Anna Jelizarjeva

Mõni rõivatükk oli nimme kujundatud ebasümmeetriliselt: näiteks nii, et üks kehapool on kaetud, teine paljas. Või siis vastupidi – terve ülakeha koos kätega upub riidesse. Tagasihoidlikumat joont hoidnud konkurentide kõrval tõusis see kollektsioon kindlasti esile.

Autori jutu järgi kätkeb tema looming endas selget kontseptsiooni: põlvkondadevaheline vääritimõistmine. "Idee on selles, kuidas noorte generatsioon teeb vanemate silmis kogu aeg midagi halvasti ja valesti. Näiteks, et miks on vaja kogu aeg arvutis istuda," selgitab moekunstnik.

"Valge puhas pind ja kaootiline sinine muster tähistavadki nende vastandumist."

Jelizarjeva ei arva, et tema edu taga oleks pelgalt ekstravagantne väljanägemine: moeetenduse esimese vaatuse ajal, kui publiku ette toodi ka tema rõivad, domineerisid pigem väljapeetud mustjashallid toonid.

"Ma ei ütleks, et mõned teised tööd olid igavamad", tunnustab ta konkurente ja lisab, et kõik on kinni idees. Ka klassikaliste lahendustega võivat jõuda väga põnevate tulemusteni.

Igatahes tuli võit noorele moeloojale kui välk selgest taevast. "Absoluutselt üllatav oli, ma ei mõelnud sellele üldse," tunnistab Jelizarjeva. "Minu eesmärk oli lihtsalt kollektsioon valmis saada ja osaleda."

Ja lisab: ideeline pool ehk kavandid ja joonestamine võtsid tunduvalt rohkem aega, kui tehniline teostus. Vahepeal ka mõned paratamatud muutused – et sõnum tuleks paremini esile.

Plaanid aitas Jelizarjeval ellu viia juhendaja, moedisaini osakonna juhataja Vilve Unt.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee