KalarannaFoto: JOEL TAMMET
Eesti uudised
18. märts 2014, 13:18

Kalaranna tänava ehitamiseks tänavu ei lähe ja pole teada, millal läheb (8)

Kalaranna elanikud ja Kultuurikilomeetri ustavad kasutajad, lastevanemad, koeraomanikud ja tervisesportlased võivad kergendatult ohata või pahameelest toriseda – sel aastal ei hakka seal buldooserid üürgama.

"Sel suvel jääb Kalaranna tänava ja sõidutee ehitamine ära. Võimalik, et seda ei tule ka järgmisel aastal, kuid linnal on praeguse seisuga kindel plaan sinna tänav siiski luua," selgitas Õhtulehele Tallinna Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

Mis aastal võib võsastunud ja hooldamata Kalaranna piirkonda kaasaegne linnatänav tekkida?

"Kui ma käiks praegu konkreetse aastaarvu välja, tähendaks see seda, et ma tegelen ennustamisega,“ ei anna Rüütelmaa ühtegi kindlat prognoosi.

"Selge on see, et kiiresti arenevas Kalamaja piirkonnas, on seda tänavat liikluskoormuse vähendamiseks teistel tänavatel, hädasti vaja,“ on ametnik uue sõidutee ehitamise vajalikkuses veendunud.

Transpordiametniku sõnul ei ole veel tänava ehituse projekt lõplikult valmis ning praegu on vara rääkida selle lõpptähtajast. Projekteerimist raskendab ka asjaolu, et antud territooriumil on mitu erakinnistut, mille omanikega käivad veel läbirääkimised.

Rüütelmaa sõnul on praegu vara rääkida ka sellest, kas tuleval tänaval hakkavad sõitma raskeveokid, mis liiguvad praegu suures osas mööda Tööstuse tänavat. Kuna projekt ei ole veel valmis, ei saa midagi öelda ka selle kohta, kas Kalaranna tänaval hakkavad kehtima mingid kiiruspiirangud.

"Võib olla kasutame liikluse rahustamiseks käänulist teed või muid meetmeid. Praegu on selge see, et Kultuurikilomeetri kõrvale on plaanis ehitada kaherealine ja kahesuunaline sõidutee, kus hakkab liikuma ka ühistransport. Kas tulevikus hakkab mere äärest sõitma buss nr 3 või mõni muu liin, ei ole veel praegu otsustatud,“ selgitas Rüütelmaa.

"Selleks ongi hea kasutada validaatorite statistikat, mis näitab, missuguses peatuses inimesi kõige rohkem peale ja maha läheb. Lähtuvalt sellest otsustataksegi hiljem, missugune ühistransporti on Kalaranna tänavale mõistlik suunata,“ rääkis transpordiametnik.

"Kuna tee ehitamine hõlmab endas ka kommunikatsioonide loomist ning mingil määral peab olemas olema ka Kalaranda plaanitavate kortermajade ehitusplaan, et sõidutee ehitamisel saaks arvestada tulevaste mahasõiduteedega, on tegemist mahuka projektiga, mille teostamine lükkub tulevikku. Sel suvel hakkab linn ehitama Kopli tänavat kahesuunaliseks," rõhutas Rüütelmaa veel kord, et Kalaranna tänava projekt ei valmi lähikuudel.

Küsimusele, kas Kalaranna kortermajades elavad elanikud, kelle akende alla ehitatakse sõidutee, võivad linnalt saada mingit kompensatsiooni, näiteks uute helikindlate akende paigaldamisel, vastas ametnik, et selleks tuleks läbi viia mürataseme mõõtmine.

"Kui see uuring peaks näitama, et müra on tõesti erakordselt suur, siis võib seda küsimust arutada. Samas, ma ei ole oma praktika ajal ühegi taolise juhtumiga varem kokku puutunud,“ ei mäleta ametnik, et linn oleks taolisi hüvitisi maksnud.

"Kalaranna elanikud peavad mõistma, et nad elavad linnas, mis pidevalt areneb ja muutub. Vaadake kasvõi Helsingit või Stockholmi ja kuidas nad on urbaniseerunud,“ leiab Rüütelmaa, et uute sõiduteede ehitamine, isegi siis, kui na peaksid minema mööda rohelist ala, on väljapääsmatu.