«Kiirete ja vihaste» Paul Walkeri hukutas meeletu kiirus või hoopis rikkis auto? (12)
Anonüümsust palunud inimese sõnul ei olnud Walker ega Rodas kergemeelsed kihutajad: «Paul oli ju staar. Nad poleks nii vastutustundetult käitunud.»
Avariipaigas olnud tunnistajate sõnul ei oleks Walkerit põlevast autost enam päästa saanud. Kuigi mitu inimest püüdis vahtkustutitega tuld summutada, olid leegid mitme meetri kõrgused ning lämmatavast tossupilvest jäänud lehk ei haihtunud järgmisekski päevaks.
Ülisuure kiiruse kasuks räägib aga, et ülitugev kokkupõrge lennutas masina tükke kümnete meetrite kaugusele. Üks kild purustas õnnetuspaiga kõrval asuva hoone akna. Avarii juhtus tänaval, mida USA ajakirjanduses on kirjeldatud kui harilikult väga vaikset ja künklikku. Kiirusepiirang on seal 72 km (45 miili) tunnis ning enne õnnetuspaika hoiatab silt kurvi eel kiirust maha võtma.
Mehed olevat lubanud viie minuti pärast tagasi olla. Autot roolinud Rodas oli kogenud juht, kes oli tuttavate sõnul harjunud palju kiiremate masinatega. Samas on mõned profid Autoweekile öelnud, et kõnealune Porsche mudel on raskestijuhitav ning hirmutavat isegi kogenud juhte.
Portaaliga TMZ kõnelnud inimese väitel oli autol ilminguid roolivedeliku lekkest. Rikkele vihjavat seegi, et Porschest tänavakattele jäänud kummijäljed kulgevat sirgjoones, mitte ei viba.
Õnnetuskohast on kujunenud altar, kus Walkeri sõbrad ja fännid hukkunutele austust avaldavad. Leinajatega ühinesid «Kiirete ja vihaste» staarid Tyrese Gibson ja Vin Diesel. Gibson puhkes sõbra surmapaigas lohutamatult nutma. Diesel haaras valjuhääldi ning tänas Walkeri fänne: «Kui ta vaid ise näeks, et olete siia kogunenud ja toonud endaga nii palju armastust. Tema perele on see suureks toeks.»
Saatuslik Porsche oli võimas auto
CNN loetleb Paul Walkerile saatuslikuks saanud 2005. aasta Porsche Carrera GT eripärasid, mis olevat proovisõitudel ehmatanud isegi kogenud võidusõitjaid. «Mitte super-, vaid hüperauto,» kommenteeris asjatundja. Esiteks on sel kolm korda rohkem hobujõude (600) kui keskmisel autol. See on suuteline arendama 335 km tunnikiirust ja lausa «lendavat» maanteel, mistõttu seda ei peetagi amatöörjuhtidele sobivaks sõiduriistaks. Auto mootor asub kere keskel, mis muudab sõiduki palju tundlikumaks ning seda on võimalik välgukiirusel pöörata. Elektrooniline stabiilsuskontroll aga puudub, sestap ei saa juht endale lubada ainsatki vääratust. Uuena maksab auto ligi pool miljonit dollarit. Ainuüksi selle õlivahetus läheb maksma 900 dollarit. Turul ei olevat seda automudelit enam kuigi tihti liikumas. Porsche valmistas Carrera GTd ainult 1300 eksemplari ning olemasolevad on liigagi tihti vrakiks sõidetud.
Walkeri saatus meenutab Deani oma
30. septembril 1955 šokeeris filmisõpru 24aastase seksisümboli James Deani surm. Ka Dean armastas autosid ja võidusõitu. Tema surma Paul Walkeri hukuga võrreldes tundub, nagu oleks ajalugu end korranud. 1955. aastal ostis ta endale Porsche , millega osales mitmel kiirendusvõistlusel. Ka oma surmapäeval harjutas Dean koos automehaanikust sõbraga võidusõiduks. Vastu tulnud autoga laupkokkupõrkesse sattunud Porsche paiskus teelt välja. Dean sai rängalt vigastada ja suri teel haiglasse. Õnnetuse uurimisel jõuti järeldusele, et Deani hukutas liiga suur kiirus. Veel aastaid hiljemgi külvasid segadust spekulatsioonid, kes õieti surmaautot juhtis. 2005. aastal väitsid mõned eksperdid arvutisimulatsiooni põhjal, et Dean ei olnudki roolis, vaid hoopis sõber.
Kommentaarid