Inimesed
16. november 2013, 07:00

Maarjamaa modellid raputavad moemaailma (11)

Moeikoon Michael Kors: Eesti modellidest on saanud minu kinnisidee.

Hiljuti tunnistas maailmakuulus Ameerika moelooja Michael Kors Vogue’ile, et Eesti modellid on saanud tema kinnisideeks. USA dokfilm «Girl Model» aga väidab, et kõigist maailma riikidest toodab just Eesti oma pindala kohta enim modelle. «Meie tüdrukud on erilised – imeline kombinatsioon sisemisest ja välimisest ilust, intelligentsusest ja tugevast tahtejõust,» seletab fenomeni E.M.A modelliagentuuri omanik Katrin Rannaväli.

«Kummalisel kombel – ma ei tea, miks – tundub mul olevat mingi Eesti-kinnisidee,» avaldas 33 aastat moetööstuses tegutsenud Michael Kors septembris Briti Vogue’ile.

«Karmen Pedaru on pärit Eestist, Carmen Kass on eestlane ja üks uus tüdruk, Elisabeth Erm, on samuti eestlane. Ma arvan, et nad on ühtaegu naiselikud, seksikad ja tugevad. Kuid iseloom on tähtsaim,» kiitis Kors.

Ainult ilu ei loe

Margit Jõgger, kellele kuulub agentuur MJ Models, kinnitab eestimaiste modellide kõrget lendu. «Viimasel hooajal oli Korsi šõus neli ja Prada šõus kolm eestlannat, samas kui šõudes on üldse kokku umbes 30 modelli,» märgib ta.

«Eesti tüdrukud on olnud läbi aegade väga edukad modellid, kuid eeldan, et tänu teadlikkuse kasvamisele ja info paremale kättesaadavusele on praegustel tüdrukutel tunduvalt lihtsam kiiret edu saavutada – saab ju internetist ja Fashion TVst moemaailmas toimuva kohta iga kell värsket teavet. Kindlasti on suur osa ka liikumisvabadusel,» arvab Jõgger.

«Kui mõni aeg tagasi aeglustas modellide reisimist viisade hankimine, siis nüüd piisab ju vaid lennukipiletist – välja arvatud USA puhul – ja modell saabki tööle minna. On fakt, et Eestist astub modelliärisse palju tüdrukuid,» nendib ta.

«Eesti modellidel läheb rahvusvahelises moemaalimas fantastiliselt hästi. Ma olen enam kui kindel, et meie tüdrukud raputavad rahvusvahelist moemaailma tõsiselt ja Estonian obsession (Eesti-kinnisidee – K. A.) haarab aina enamaid kuulsaid moedisainereid,» on ka Katrin Rannaväli ülimalt optimistlik.

«Just Eesti toodab oma pindala kohta kõige enam modelle maailmas ja asjatundjate pilgud on suunatud siiakanti,» väidab Living Modelsi asutaja ja tegevjuht Evelyn Mikomägi, viidates märtsis esilinastunud dokumentaalfilmile «Girl Model», mille põhjal on Eestis miljoni elaniku kohta 74 modelli (järgneb Island 63 ja Leedu 38 modelliga miljoni inimese kohta).

«Iga aastaga sirgub peale potentsiaalikaid uustulijaid, kes on vaja Eestimaa pealt tikutulega üles leida – nad ise end tavaliselt modelliks ei paku,» räägib Mikomägi.

«Raske on detailselt välja tuua, miks keegi tüdrukutest silma jääb. Vastab täiesti tõele, et ilu üksinda modellinduses ei loe. Tänapäeval ei otsi kliendid enam kaunist nukku, otsitakse huvitavat isiksust. Edukas modell peab olema terane, osav suhtleja, võimekas ümberkehastuja ning heade näitlemisoskustega,» loetleb Rannaväli.

Järelkasv on väärikas

Samal ajal, kui modellikarjäärist unistavad neidised heitlevad teleekraanil maineka agentuuri lepingu nimel, on kümned noored eestlannad juba end piiri taga tõestamas.

Siinsete agentuuride juhid kinnitavad, et supermodellidele Carmen Kassile, Karmen Pedarule ja Tiiu Kuigile on sirgumas väärikas järelkasv. Õhtuleht tutvustab mõningaid tähelepanuväärseid noorukesi modelle, kes moemetropolide catwalk’idel, ajakirjakaantel ja, nagu selgub,

T-särgi piltidelgi ilma teevad.

Kätlin Aas leiti, kui oli 14 ja alustas Prada etendustes 16aastaselt

Kätlin Aasa (20) nimi pole moehuvilisele ilmselt enam ammu võõras. Kätlini läbimurdepunktiks oli Prada etendus, mille ta vaid 16aastaselt avas ja sulges. «Seejärel tõusis ta silmapilkselt moemaailma ihaldusväärseimate uustulnukate esikümnesse portaalis models.com,» meenutab Kätlini avastanud Katrin Ranna­väli.

«Kätlin oli alles 14aastane, kui leidsin ta Tallinnas ühelt suviselt festivalilt. Ta esines seal oma tantsutrupiga. Ilus, särasilme ja särtsakas tüdruk hakkas kohe silma. Kätlin kombineeris üliedukalt modellindust ja koolitööd, suutes isegi viimases klassis õppides osaleda nii sügisestel kui ka talvistel rahvusvahelistel moenädalatel,» tunnustab Rannaväli. Eelmisest sügisest teeb mullu suvel gümnaasiumi lõpetanud Kätlin modellitööd täisajaga.

Neiu hoiab models.com’i nõutuimate modellide esiviiekümnes 39. kohta (neljandal kohal on samas edetabelis Karmen Pedaru). Kätlini hõivatust tõestab seegi, et kolmel korral, kui Õhtuleht on talt aastate jooksul intervjuud küsinud, on ta palunud usutluse ajanappuse tõttu tulevikku lükata. Rannaväli sõnul on Kätlin püsivalt suurte moenädalate top catwalker’ite hulgas: «Siis pole tal mahti hingegi tõmmata!»

Kui ka nimetada üksnes mõned tuntumad disainerid, kelle šõudes ta on üles astunud, tuleb nimekiri pikk: Alexander McQueen, Alexander Wang, Balenciaga, Chanel, Dior, Dolce & Gabbana, Donna Karan, Gianfranco Ferre, Givenchy, Herm?s, Hervé Léger, Hugo Boss, Just Cavalli, Kenzo, Louis Vuitton, Marc Jacobs, Michael Kors, Missoni, Miu Miu, Moschino, Mugler, Oscar de la Renta, Prada, Roberto Cavalli, Rochas, Salvatore Ferragamo, Trussardi, Valentino, Vera Wang, Versace ja Yves Saint Laurent.

Sel aastal on Kätlin kaasa löönud Diori, Miu Miu ja M.A.C Cosmeticsi kampaanias. Ta on ehtinud Ukraina Vogue’i, Black Magazine’i ja Stylist Magazine’i kaant ja poseerinud Chaneli raamatu «Northern Women in Chanel» tarbeks.

Elisabeth Erm läks, nägi ja võitis – sügisestel moenädalatel 63 šõud!

Kevadel tunnistas Elisabeth Erm (20) New York Magazine’ile antud intervjuus, et jaanuaris JFK lennujaamas maandudes hellitas ta lootust, et ehk õnnestub tal kõndida ühel New Yorgi moenädala etendusel. Lõpuks pääses ta seitsmesse šõusse, millest kaks – Lacoste’i ja Theyskens’ Theory oma – oli tal au avada. Milano ja Pariisi moenädalatel osales ta ühtekokku juba 19 disaineri, sh Balenciaga, Balmaini, Calvin Kleini, Chaneli, Diori, Ferretti, Giorgio Armani (sulges viimased kaks), Givenchy, Lanvini, Miu Miu ja Moschino šõus. Pariisis avas ta Ungaro šõu.

«Kohtasin Elisabethi esimest korda Tartu kaubanduskeskuses. Vilksas mööda kauni näoga ja pikkade jalgadega tüdruk, võimatu oli teda mitte märgata. Kooli ajal tegeles Elisabeth modellindusega vaid suvevaheajal veidike. Täisajaga pühendus ta selle aasta algusest,» räägib Elisabethi emaagentuuri E.M.A juht Rannaväli.

«Just äsja möödunud New Yorgi, Londoni, Milano ja Pariisi moenädalatel tegi Elisabeth kaasa 63 disaineri šõus, ta avas ja lõpetas neli šõud – see oli paremuselt kolmas tulemus. Kaks eespool olevat modelli edestasid teda vaid ühe-kahe šõuga,» avaldab Rannaväli.

«Juulis lisas models.com ta modellide hot list’i. Moemaailma kuluaarides hinnatakse teda kuumimaks uustulnukaks modellinduses,» kinnitab modelliärinaine.

Ajakirjadest on Elisabeth poseerinud näiteks Prantsuse, Itaalia ja Vene Vogue’ile, Numerole, Interview Magazine’ile, Louis Vuitton Monogrammale Document Magazine’ile ning olnud French Magazine’i kaanel. Ta on osalenud Topshop, Etro, Balmain, Moschino ja Chloe kampaaniates.

Arle Uus kandis modellikarjääri nimel aastaid hambaklambreid

«Arle tuli meie agentuuri 13aastaselt ja jättis endast oma intensiivse pilgu, poseerimisjulguse ja avatud olekuga kohe meeldejääva jälje. Ta meeldis kohe paljudele meie välispartneritele, kes aga soovitasid tal noores eas klambritega hambaid kohendada, et hiljem oleks suurem võimalus modellina karjääri teha,» räägib Evelyn Mikomägi.

«See pani muidu vaimselt-füüsiliselt igati modellitööks valmis tüdruku suure unistuse mitmeks aastaks pausile, mis oli omaette üleelamine nii modellile kui teda esindavale agentuurile. Nüüd, kus Arle on teinud endasse suure investeeringu hea hambumuse ja ilusa naeratuse näol, soovivad temaga koostööd teha maailma tugevaimad modelliagentuurid, disainerid ja fotograafid.»

Arle trumpideks on androgüünne välimus, lopsakad huuled ja suured silmad. «Selline poisilik

tüdruk on hetkel modellimaailmas igati kuum teema. Arle veetis suve Londonis Elite Modelsi ridades, tehes kataloogide-ajakirjade kõrvalt modellitööd näiteks ka Topshopile,» räägib Mikomägi.

«Arvestades Arle parimat vanust Euroopa ja USA moeturgudele sisenemisel ja teades tema enesekindlat catwalk’i-kõnnakut, ootame põnevusega, et saame teda peagi näha maailma lavasid vallutamas.»

Masha Voronina on valitud paljude kuulsate moeajakirjade kaanetüdrukuks

«Narva tüdruk Masha (21) on klassikaliselt kaunis ja sihvakas, suurepärane suhtleja. Ta saatis oma fotod ise 14aastasena. Võtsime temaga kohe ühendust,» meenutab Katrin Rannaväli.

«Suvel, kui ta oli juba 15, sai ta töökogemust Kreekas ning järgmisel suvel Milanos. Pere ühine otsus oli, et pärast IX klassi lõppu alustab Masha täiskoormusel modellitööd ning jätkab õpinguid hiljem välismaal.» Sellest ajast saadik, kui ta koolist ära tuli, on ta edukalt töötanud kõigis moemekades.

«Masha on poseerinud äärmiselt paljudele ajakirjadele. Maailm on teda näinud Harper’s Bazaari, Grazia, Bolero, Marie Claire’i, Madame Figaro ja Woman Magazine’i kaantel, samuti Itaalia ja Türgi Vogue’is, Elle’i, Tushi ja Io Donna ajakirjas,» toob Rannaväli välja.

Kampaaniaid on Masha teinud Vichyle, Kerastase’ile, Neutrogenale, L’Orealile, Jitrois’le, Twin Setile, Marc Cainile, Eresile ja Boucheronile, samuti on ta poseerinud Jean Paul Gaultier’le ja Yves Saint Laurent’ile.

Maria Pilliroog vaatab vastu Zara T-särkidelt

«Maria (19) saatis oma sooviavalduse agentuuri ise. Ta on oma tegemistes väga sihikindel, näiteks ei alustanud ta oma reisimisi enne, kui kool oli lõpetatud. Kui Maria midagi ette võtab, annab ta endast alati maksimumi – see on jätnud unustamatu mulje mitmetele klientidele,» iseloomustab Margit Jõgger neidu, kelle kauneid fotosid saab mitte ainult vaadata, vaid ka seljas kanda.

«Nimelt on Zara T-särgikollektsiooni jaoks välja valitud just tema pildid ning neid särke saab soetada Zara poodidest kogu maailmas. Veel on ta pildistanud ajakirjadele Vogue Italia, Teen Vogue, FT, How To Spend It ja Another Magazine ning Vivienne Westwoodile, Michael Van Der Hamile, House of Hollandile ja Topshopile,» loeb Jõgger üles.

Merilin Perli pääses Gucci ja Fiati reklaamfilmi

«Merilini (19) ema saatis tema pildid meile, kui Merilin oli 13aastane. Ingellikult kaunis tüdruk tegi modellindusega algust suvisel koolivaheajal, kui sai oma esimese töölepingu Tokyosse,» räägib Katrin Rannaväli.

«Seni kombineeris Merilin õppetööd modellindusega, reisides enamasti vaid koolivaheaegadel. Nüüd, kui keskkool lõpetatud, alustab ta täisajaga modellitööd. Siiani on ta poseerinud Vene ja Saksa Vogue’ile, Teen Vogue’ile, Harper’s Bazaarile, Lulale, Sleekile – ka kaane jaoks –, Glamour’ile, Dazed & Confused’ile. Ta on koostööd teinud Calvin Kleini ja Pradaga ning figureerinud Gucci disainitud Fiat500 reklaamfilmis,» loetleb Rannaväli.

Vogue’ile poseerides avanes tal võimalus töötada koos legendaarse fotograafi Patrick Demarcheler’ga. Merilin on töötanud nii New Yorgis, Pariisis, Milanos kui ka Londonis ning kõndinud Calvin Kleini, Chaneli, Donna Karani, Jill Stuarti, Helmut Langi, Moschino, Krizia ja Rochas’ jpt šõudes. Korduvalt on teda pildistanud M.A.C Cosmeticsi kampaaniatele.

Mullu valis NY Magazine Merilini 10 parima uue modelli hulka ning models.com tutvustas teda nädala modellina.

Moeblogija Anni Jürgenson pürib tippu ka modellina

Noorele eale vaatamata on Anni (18) moeinimeste seas juba aastaid tuntud moeblogijana, kes disainib ehteid ja rõivaid. «Kui ta oli 14aastane, saatis ta agentuuri modelliks saamise sooviavalduse. Tavaliselt saadavad noored endast juhuslikke pilte, kuid Anni pildid olid väga hea stiiliga ja hästi pildistatud. Olin kindel, et tegemist on juba noore töötava modelliga, aga selgus, et pildistamisel oli abiks hoopis tema noorem õde,» meenutab Margit Jõgger hämmeldust, mida Anni temas tekitas.

«Anni väga hea stiilitunnetus ja moealased teadmised on fenomenaalsed. Esimesest kohtumisest alates oskas ta täiuslikult poseerida – see pole nii noore tüdruku puhul just tavaline! Vapustavalt intelligentne, ülifotogeeniline ja väga hea suhtleja,» iseloomustab Jõgger üht oma agentuuri pärlit.

Anni on teinud koostööd fotograaf PauloRoversi, stilist Katie Grandi ja Balenciaga moemajaga, samuti New Yorgi brändiga Kate Spade ning ajakirjadega Vogue Italia, Vogue Paris, Teen Vogue,

V Magazine, SPUR Magazine, WWD, D Magazine ja FT How To Spend It.

Kadri Vahersalu pilte leiab mõnest ajakirjast iga kuu

«Kadriga (22) kohtusin juhuslikult Salme kultuurikeskuses. Tema eripäraks on eri värvi silmad – üks pruun ja teine sinine. Kadri reisis mitu aastat Aasia ja Eesti vahet, enne kui Euroopa ja Ameerika ta omaks võtsid. Nüüd võib aga kindel olla, et Kadri pilte leiab iga kuu mõnest ajakirjast,» kinnitab Margit Jõgger.

Kadri on poseerinud Harper’s Bazaarile, L’Officielile, Marie Claire’ile, WWD Magazine’ile, D Magazine’ile, Sleekile, Repubblicale, ThePOPile, Telvale, Citizen K’le ning Just Cavallile.

«Viimati tegi Kadri puhta töö Hispaania moenädalal. Ta on kõndinud lauljatar Gwen Stefani moebrändi L.A.M.B, Carveni, Roksanda Ilincici, Mary Katrantzou, Suno, Michael Van Der Hami, Preeni, Ashishi, Simone Rocha, Antoni & Alisoni, Veronique Leroy, Meadham Kirchhoffi, Ulyana Segeenko, Wes Gordoni, Sara Colemani ja Ailanto šõudes,» räägib Jõgger.

Harleth Kuusik on kärme tähelennu teinud vaid ühe hooajaga

«Harleth (16) tuli agentuuri alles selle aasta aprillis ja juba suvel hakkas tema tähelend pihta. Oma elu esimesel šõul kõndis ta edukalt välismaa moenädalal üheskoos tippmodellidega. Juba esimesel hooajal kõndis ta Acne, Carveni, Louis Vuittoni, Miu Miu, Prada, Proenza Schouleri, Rochas’, Sacai, Sonia Rykieli ja Valentino šõudes,» loetleb Margit Jõgger.

«Lisaks uskumatult ilusale tedretäppidega ehitud näole on tal ka väga hea stiilitunne ning huumorisoon. Modellindus on Harlethi jaoks uus, ning tema kiire kohanemisvõime uutes olukordades ja ülesannetes on kiitust väärt. Harleth on nägu, mis on praegu moodne, ja seda on märganud mitmed mainekad disainerid, fotograafid ja stilistid, nagu Katie Grand, Marc Jacobs, Karl Templer, Carine Roitfeld, Vogue Italia ja British Vogue, kui nimetada vaid mõnda.»

Greta Ruga pärast võitlevad suurimad modelliagentuurid

14aastast Gretat nimetab Evelyn Mikomägi Living Modelsi säravaimaks uustulnukaks. «Avastasin Greta 10aastaselt Buduaari lapsmodellivõistluselt. Ta on tõeliselt erilise auraga looduslaps: paksud juuksed, metsikud kulmud, maagilised silmad, täidlased huuled. Šõutantsijana on ta paindlik ja liikuv, oskab oma keha kontrollida. Lisaks on 179 cm pikal Gretal ideaalsed modelliparameetrid,» põhjendab Mikomägi, millega tüdruk talle silma jäi.

«12aastaselt mängis ta juba peaosa moefilmis ja poseeris tuntud fotograafidele. 13aastaselt kõndis Eesti moelavadel, osales Anne & Stiili veealuses moeseerias, sel kevadel täiendas Milanos modellialbumit, suvevaheajal veetis kaks kuud Tokyos, töötades edukalt Jaapani parimas modelliagentuuris Donna. Alles paar päeva tagasi naasis Greta Veneetsiast, kus käis pulmariiete ajakirjale pildistamas,» kirjeldab Mikomägi Greta varajast läbimurret.

«Greta rahvusvahelise modellikarjääri kujundamise eest võitlevad maailma suurimad modelliagentuuride ketid, nagu Next, Elite, IMG, Marilyn ja Women – kõik nad ennustavad Gretale järgmise Eesti tippmodelli staatust.»

Kersti Pedanik avaldas moeloojaile muljet omaõmmeldud riietega

Kersti (23) sattus Living Modelsisse 16aastaselt, kui tema nüüdseks rõivadisainerina tuntud õde Kristi Pedanik saatis tema pildid modellikonkursile. «Kersti eristub teistest modellidest silmatorkavalt oma plaatina­blondide juuste ja bob cut soenguga. Reisinud modellitööga Inglismaale, Prantsusmaale, Itaaliasse, USAsse, Jaapanisse ja Lõuna-Koreasse, lõpetas Kersti keskkooli kuldmedaliga. Pärast kooli jätkas modellitööd täisajaga, enamasti oma lemmiklinnades New Yorgis ja Tokyos,» pajatab Evelyn Mikomägi.

Kersti on poseerinud rahvusvaheliselt tuntud ajakirjadele Vogue, Marie Claire, Numero ja Cosmopolitan ning osalenud lavamodellina mitmetel moenädalatel. Muu hulgas on ta olnud Wella rahvusvahelise reklaamikampaania nägu. «Kerstil on tugev stiilitunnetus – ta õmbleb enamiku oma riietest ise. See on silma jäänud ka professionaalidele, keda ta on välismaal modellitööd tehes kohanud,» märgib Mikomägi.