Inimesed

Jüri Aarma oma elektrirattast: tööle jõudes pole ma isegi higine! (19)

LISA KOMMENTAAR

Thom19. juuni 2013, 22:28
"Siin on kõik väga professionaalselt tehtud," ... "...tumedad teibitud juhtmed ..."
Vägagi professionaalselt
mats18. juuni 2013, 22:00
raid tappab kodus ja aias, mine arene kusagil....
pagan18. juuni 2013, 19:45
Tead Jüri ma jõuan tööle rattaga ja ole natuke higine. Aga ma tulen rattaga. MIs on mulle väga kasulik.
uudi18. juuni 2013, 19:14
Ma ei saa aru, mis spetsialistid siin koos on. Minu elektrijalgratas sõidab vastutuules ja ka ülesmäge 50 km/h.
Ja need pliiakude mehed võiks ka vähe arenema minna.
18. juuni 2013, 15:47
Nojah, ega see tähenda, et 40km/h kihutav elektriratturil peaks olema õiguse tõmmelda kõnniteedel.
Mart18. juuni 2013, 15:40
Kui neid Magic Pie jt. 1000 vatiseid mootoreid meil motopoodides müüma hakatakse, küll need elektrirattad siis ka massiliselt kasutusse lähevad. 36 voldiste pliiakudega sõidab 20 km ära ilma väntamata. Ainult väntamine sirgel teel ilma vastutuuleta = velotrenažööril sõtkumisega, raskusaste 2. Küll need velotrenažöörid ka varsti elektrilise astmelise pidurdusega tehakse. Esimesel võimalusel eemaldan need pliiakud ja panen 48v 20Ah LiFePO aku. Praegu saan ma oma peletist auto akulaadijaga laadida kui ühendada akud paralleelselt. Siis jääb see lõbu ära.
enrik18. juuni 2013, 14:31
Küllap ka Eesti jäänuks jalgrattariigiks nagu Holland, kui Vene kommunistid poleks võimu võtnud ja maa tagasi keskaega paisanud. Hiljem hüppasime kohe ajastusse, mil iga mees oskas unistada vaid isiklikust autost. Nõnda see sõjaeelne jalgrattakultuur ununeski. Ka arendati linnad '50-'60-tel 100% auto- ja ühistransporti keskseks, jalgrattateid polnud Bakuu naftarikkuse tõttu kommunistidele ette nähtud.
Muide, ka pliiakudega saab muretult triikida 2x10 km töölkäimise otsi. 36V komplekti ostsin mullu 72€ eest kuskilt netist. Linnamäe (Haapsalu) elektrimehe müüdavad LiFePo akud pole tavainimesele ju taskukohased. Samas tänu elektrirataste kõrgele hinnale Jüri Aarma veel vabana hingata saabki. Kujutage ette külapoiste armeed, kes samuti ihaldab elektrirattal Riga-võrri kiirusega ringi rallida! Varsti autojuhid kiunuks vihast ja riigikogu võtaks vastu järjekordse piirangute paketi registreerimiste, sundkindlustuste ja juhiloa nõudmise kujul.
parandaja18. juuni 2013, 13:28
muidugi on raske vändata ja võtab higiseks kui ostate juhmakad maastikurattad linnas liiklemiseks. Need kummid on juba nii jämedad ja rohmakad, hõõrdumine, mida tuleb ületada on meeletu.See on nagu sõidaks Kirovetsi traktoriga Tartust Tallinna, muidugi on vaevaline.
Linnas tuleb sõita kitsaste väikse mustriga kummidega ja kerge käiguga linnarattaga. Eestis müüakse neid üldiselt vähe, Soomes palju rohkem. Mul ongi üks igivana soomlaste linnaratas,kestab juba 15 aastat ja väntamine on alati nii kerge, justkui iseenesest liiguks.
Indrek218. juuni 2013, 10:34
Pliikatega vist eriti kaugele ei sõida... 20Ah LiFePO4 teeb MPII-st päris hea püssi. Muidugi see ka maksab rohkem.
Mart18. juuni 2013, 10:16
See mees ilmselt panigi talle selle ratta kokku - http://www.kadakas.ee/kontakt.html Sain tema käest Golden Motor Magic Pie II ja minu ratas näeb välja selline: http://www.hot.ee/autor/elrats_small.jpg Hetkel pliiakud peal.
Indrek218. juuni 2013, 10:08
Nope! Ongi 20'' kokukas... võtab vähe ruumi ja ei lähe ka kiirus liiga suureks (<32km/h). Pedereerunud EU seaduste järgi vist ei tohi elektrikas muidugi kiiremini kui 25km/h sõita aga no kõike jama ei tasu ka järgida. Tavajalgratta kohta ei oska öelda, kuid sellega vist võib kimada kui tahad, kasvõi 60km/h kui suudad välja pedaalida.
to: Indrek218. juuni 2013, 10:01
Äkki on sul ikka 26, 28 või 29 tolline ratas mitte 20 toline? 20 tollisega ei saa ju täiskasvanud inimene sõita, sellisega sõidavad 7 aastased lapsed. :D
Aga küsimus laiemale ringile: Kas tavalisele jalgrattale on ka piirkiirus seadusega määratletud?
Küsin kuna oma 29 tollisega saab tihti tuulevaiksel või allatuult 35km/h sisse.
tiit18. juuni 2013, 08:38
Tallinnas peamiseks liikumistakistuseks on ikkagi olematud ratteteed kesklinnas. Kesklinnas kõnniteel sõita ei saa.Autoteel mina sõidan,kuid lihtsurelikule on see liiga ohtlik. Seetõttu ongi Tallinnas ratas põhiliselt ainult trennivahendiks äärelinnas
BBV18. juuni 2013, 08:21
Hollandis (ja teistes jalgrattamaades ka) on jalgratas üheks põhiliseks liikumisvahendiks. Mitte ei tehta trenni vaid kasutatakse jalgratast transpordivahendina. Kahjuks ma ei tea, kuidas neis rattamaades inimesed said jagu oma loomulikust mugavusest ja hakkasid jalgratastega liikuma. Meil ju leitakse sada põhjust, miks jalgrattaga ei tasu liikuda.
juku18. juuni 2013, 08:08
Olen arvamusel, et kui sul ikka töö juures dušivõimalust pole, siis sa higiseks saada ei soovi - eriti kui pead pintsaku ja viigipükstega tööl käima. Ses mõttes on elektrilisandus igati tänuväärne asi. Trenn jäägu trenniajaks ja trenniriiete jaoks.
urr18. juuni 2013, 07:44
nii rattavaenulikus linnas nagu tallinn seda on, sobiks pigem trikiratas ja mitte elektriratas. rattateed on ka nagu keskerakonna poliitikagi - algavad mingis kahtlases kohas ja lõppevad ootamatult veelgi kahtlasemas kohas ilma et kusagile välja viiks ja kellelegi peale korraldajate kasu tooks.
aga Aarma on kindlasti tubli - jõudu ja edu talle!
Indrek218. juuni 2013, 07:42
No ei jaga eelmise inimese arvamust, et linnas pole E-bikel mõtet... sõidan just ise Tallinnas iga päev tööle selle asjaga (20'' ratta peal Magic Pie II). Üks ots ~16km ja vändata ennast higiseks küll ei tahaks... elektrikaga saab ruttu (~40 min ots) ja see ei maksa midagi. Aga nagu öeldud juba - eks igaühele oma.
tiit18. juuni 2013, 07:38
Elektrijalgratas on tõesti hea maanteel,kui vaja kiiresti sõita,aga vastutuul teeb võimatuks ka näiteks 20 km/h kätte saamise
Liinnas aga pole elektril mõtet,sest väsimus linnas sõites ei teki.Pigem jääb jõudu alati üle,kuna foorid,äärekivid,ristmikud -kõik need sunnivad kiirust vähandama.
JoppEduardo18. juuni 2013, 07:17
Jah! Ma olen näinud niisuguseid rattaid kergteedel liikumas, aga ma ei näe asjal mõtet. Niisugune ratas sobiks maal elavale vanale inimesele poes käimiseks näiteks. Täies elujõus inimesele peaks jalgrattasõit olema ikkagi mingiks treeninguks ning võimaluseks omatahtsi värskes õhus ja vabas looduses ringi liikumiseks. Väntad rahulikult poolsada või rohkem kilomeetrit maha ja tunned, et oled midagi saanud nii ihule kui hingele.
Aga see on maitseasi. Kes sõidab bensiiniga, kes elektriga, kes aga ajab "puid alla".
Jüri Aarmale igatahes jõudu ja nael kummi! Tubli!