Inimesed

Tanja kehastub Pavarottiks: itaalia keele oskajad saavad teleka ees naerda (31)

Katharina Toomemets, 5. aprill 2013, 07:00
Tanja Mihhailova
"Mul on sõbranna, kes valdab vabalt itaalia keelt ja mõtlesin, et käin tema juures väiksel koolitusel, aga mul ei olnud aega. Seega – need, kes valdavad itaalia keelt, saavad nüüd telekate ees natuke naerda," ütleb lauljatar Tanja Mihhailova, kes kehastub saates "Su nägu kõlab tuttavalt" seekord Luciano Pavarottiks. "Laulan pühapäeval itaalia keeles sedasi, et nii, nagu kuulen – nii ka laulan!"

Tanja Mihhailova tunnistab, et pole itaalia keelt kunagi õppinud, aga osata tahaks ta seda küll väga.

"Äkki see laul ongi siis esimene samm," loodab Tanja, et Pavarotti kehastamine juhatab ta viimaks itaalia keele õpinguteni.

Saab Tanja siis üldse aru, mida ta Pavarottina pühapäeval saates "Su nägu kõlab tuttavalt" laulab? Lasi laulja teksti endale ümber panna?

"Õnneks on lugu lihtne, räägib päikesest ja väga keerulist mõtet seal pole," naerab Tanja, et on end laulu sisuga ikka kurssi viinud.

Kui saatesari alguse sai, küsiti Tanjalt, keda artistidest ta kohe kindlasti parodeerida ei tahaks, vastas lauljanna kiiresti, et hoiduks meelsasti ooperihääle tegemisest.

"Ma ei ole ju ooperlaulja ja see on hoopis teine maa," selgitab Tanja.

"Nüüd aga tuligi mulle ooperilaulja ja veel mees ka! Ning ta on väga suur kuju ka, suur täht." Tanja tunnistab, et etteaste Pavarottina ei saa kindlasti kerge olema.

Kuidas naine siis Pavarottiks kehastumiseks valmistub?

"Vaatan YouTube’ist tema kontserte – kuidas ta laval esineb, vaatab, hingab, joob, astub ja istub. Andrus (Vaarik – K. T.) on ka väga palju abiks. Pavarotti puhul ei ole ju tantsuga midagi pistmist, ongi ainult lavaline olek ja vokaal," naerab Tanja, et möödunud pühapäevasest etteastest, kus ta kehastus Madonnaks, erineb tulevane kui öö päevast.

Samas on Pavarotti nahka pugemine toonud Tanjale ka meeldivaid üllatusi: "Mul tuleb tema kehastamine välja palju paremini, kui ma oskasin oodata. Mõtlesin, et kui Madonnaga võitsin saate, siis nüüd Pavarottiga lähen alla tagasi, aga ei ole üldse nii hull. Päris huvitav on seda häält teha. Ütleme nii, et üllatan iseennastki natuke."

Tanja tunnistab, et ooperi laulmise eripära seletamine on päris keeruline: "Keel on hoopis teises kohas ja no, ütleme nii, et kui ma muidu laulan, käib suu ühtmoodi, aga kui ma ooperit laulan, siis hoopis teistmoodi."

Korralikult polstrit

Selleks, et saledast ja sihvakast Tanjast saaks volüümikas Pavarotti, pandi talle kostüümi alla korralikult polstrit. "Ma ei tea, kas tasub kõik kostüümisaladused välja öelda, aga ütleme nii, et mul oli väga palav. Kõvasti on ikka asju pandud alla," naerab ta. "Grimmiga läks umbes poolteist tundi aega ja ma sisuliselt ei jõudnud süüa ega midagi."

Selleks, et lauljanna pilk sarnaneks Pavarotti omaga, sai Tanja silmadesse pruunid läätsed. See kogemus ei olnud just meeldiv.

"Esimest korda proovisin ma läätsi üksi Pärnus hotellitoas pärast üht oma etendust. Lihtsalt selleks, et proovida, kas silmad hakkavad vett jooksma. Ja ma ei saanud neid enam välja!" räägib Tanja.

"Ma ei saanud ju kiirabisse ka helistada, et kuulge, mul ei tule lääts silmast välja. Lõpuks sain kuidagi vihaga nad kraabitud – kui ma mõtlesin juba, et nüüd tuleb kas lääts või silmamuna. Õnneks on meil stuudios väga toredad grimmitüdrukud, kes läätsed mulle märksa kiiremini ja meeldivamalt silma panid."

Tihedad proovinädalad

Saateosaliste nädal hakkab põhimõtteliselt pihta kohe pärast eelmise saate lõppu – kui on selge, kelleks tuleb järgmises saates kehastuda.

"Siis istudki YouTube’is terve öö või 24 tundi ja otsid lugu. Selle ajaga juba näed, kuidas artist esineb ja jätad meelde mõne talle iseloomuliku liigutuse ja miimika. Siis on hästi palju proove – laulu-, tantsu- ja näitlemisproov. Kui parodeeritav lugu on valitud, saadad lingi kohe ka grimmi- ja kostüümiosakonnale, et nemad teaksid, mida on vaja. Ühesõnaga nädal on väga tihe ja kõigega tuleb korraga tegeleda. Kogu aeg on vaja proovida, laulda ja parodeeritava tämbrit õppida."

Siiani on Tanja astunud telepubliku ette Cheri, Mihkel Raua ja Madonna nahas. Just Mihkel Rauda peab ta neist kolmest kõige keerulisemaks karakteriks. Mitte niivõrd oma esinemisstiili pärast, vaid Tanja jaoks on meheks kehastumine omaette ettevõtmine.

"Ma olen ikka suhteliselt naiselik, kurvikas, ja päris keeruline on meest järele teha – saada aru, kuidas mees kõnnib ja seisab. Vokaalselt ei ole Mihklil väga madal hääl, aga imelik oli end esimest korda habemega vaadata," muigab Tanja.

"Just see ongi raske, kuidas saada naiselikust naisest mehelikuks meheks."

Kuigi iga parodeeritava puhul on vaja pingutada, peab Tanja kõige lihtsamaks ümberkehastumiseks talle ka saatevõidu toonud Madonna rolli.

"Madonna on mulle olnud ka kõige südamelähedasem – ma olen teinud "Tribute to Madonna" kontserte, olen tema loominguga väga hästi kursis ja ta on üks mu lemmik, kui mitte kõige lemmikum artist. Madonnat oli väga põnev parodeerida, ta ei olnud küll nii suur väljakutse kui Mihkel, kuid seal oli vaja samal ajal laulda ja tantsida, ning alati saab paremini," ütleb Tanja.

Kas Tanjale võiski tuua saatevõidu asjaolu, et ta on Madonna loominguga väga hästi kursis?

"Ma ei usu, sest kui ma teen tema tribuuti, siis ma laulan ikka nagu ma ise, mitte ei imiteeri täpselt Madonnat, aga saates oli vaja vokaalselt ja visuaalselt ka ennast Madonnaks keerata," muigab Tanja.

Samal teemal

6. september 2017, 00:01
Luciano Pavarottist sai superstaar tänu osavale turundusele
6. september 2017, 00:01
PAVAROTTI VIIMANE HEITLUS: tipptenorile andis jõudu vähiga võidelda pisitütar Alice
31. märts 2013, 21:58
BRAAVO! Paroodiasaate pani kinni Tanja "Madonna" Mihhailova

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee