Foto: TV3
Tele
19. november 2012, 12:32

Kas sina laikisid Marioni surma? (53)

Terve möödunud nädala hoidis "Kättemaksukontori" turundustiim sarja andunud fänne pinge all, vihjates, et Marion leiab sarjas oma kurva otsa. Kuid kas selline surma abil sarja turundamine on ikka päris õige tegu? 

Möödunud neljapäeval eetrisse läinud osa lõpus kostsidki saatuslikud lasud ja sarja Facebooki lehele ilmus kelmikas lause: Marion surigi ära, ju siis on "Kättemaksukontoris" uusi nägusi oodata! Sissekannet laikis 92 inimest.

Kuid kas sellises surmaga sarja turundamises pole midagi õõvastavat? Psühholoog Annika Metsari arvates pole, kuna tema arvates ei rikkunud "Kättemaksukontori" turundustiim Marioni surma saate promovankri ette rakendades mingeid reegleid.

"Surma on ju kogu aeg kasutatud meelelahutustööstuses, võtame kasvõi kriminullid," tõi ta näite. "Me ju kõik teame, et see on mäng."

Metsari sõnul on kogu meid ümbritsev elu muutunud üha kiiremaks ja pealiskaudsemaks, mida iseloomustab ka suhtumine surma.

"Inimesed ei mõtle enam surma olemuse üle ja surmaga tegeletakse alles siis, kui sellega puututakse vahetult kokku," tõdes ta.

Tartu Pauluse koguduse õpetaja Joel Luhamets ütles samuti, et surm on olnud meelelahutuse osa juba Shakespeare aegadest saati

"Meie puutume oma kogudes reaalse surmaga kokku iga päev ja siinkohal võib öelda, et inimeste suhtumine tegelikku surma pole muutunud," mõtiskles Luhamets. "Küll on meedias muutunud surm väga lihtsaks, on ju näiteks kõik meie seriaalid on seotud surmaga."