KAKS SUURT NÄITLEJAT: Võrdselt head nii teatris kui ka kinos. Kui Draamateatri laval on Laine Mägi ja Ita Ever ikka kokku puutunud, siis kinolinal kohtuvad nad esimest korda, kui filmis «Eestlanna Pariisis» kehastab Laine Mägi väikelinnas elavat, oma ema (Ita Ever) surma järel Pariisi hooldajana tööle siirduvat Annet. Foto: Arno Saar
Inimesed
13. oktoober 2012, 08:01
Vaata galeriid!

Ita Ever: "Loomulikult oleks ma tahtnud näha, kuidas Jeanne Moreau võtteplatsil töötab." (10)

Ühes ja samas filmis rolle teinud grand old lady’d ei kohtunud võtteplatsil mitte kordagi

"Muljed filmist on positiivsed ja head," vahendab esimesi emotsioone neljapäeval esilinastunud Ilmar Raagi mängufilmist "Eestlanna Pariisis" Ita Ever, kes kinoloos ka ise episoodilise rolli teeb ning kes kunagi pidanuks Draamateatris samas tükis mängima ühte peategelast Fridat. Kahjuks jõudis aga stsenarist ja potentsiaalne lavastaja Ilmar Raag enne seda Prantsusmaale filmivarianti arendama sõita.

"Kinost välja tulles mõtlesin, et mis nüüd siis selle naise – Frida, keda mängib Jeanne Moreau – elus tänu Annele (ehk siis Laine Mägile) muutus," arendab Ita Ever oma mõttekäike. "Muutus aga see, et esmaabikapil oli võti ees, nii et ta võis sealt võtta mida tahes. Frida võttiski sealt miski rohu, kuid pani siis selle kappi tagasi. Ja kapiukse kinni. Mis tähendas, et Anne sealolek muutis tema soovi enesega midagi teha, endale kätt külge panna. Seda just tänu Annele, kes vanaproua kõik kapriisid ära kannatas. Nii et sügav ja mõtlemapanev lugu ning väga kaunid näitlejatööd. Eriti tahaks kiita Laine Mägit!" õhkab Ita Ever.

"Jeanne Moreau ikka kohe on võimas!"

"Loomulikult oleks ma näitlejana tahtnud näha, kuidas selline võimas näitleja nagu Jeanne Moreau võtteplatsil töötab. Paraku ma aga temaga ei kohtunud," naerab Ita Ever. Ja meenutab samas, et režissöör Ilmar Raagiga on tema teed varemgi ristunud.

"Ilmar tuli selle looga ju meile teatrisse! Tahtis seda meil teatris lavastada. Mina oleks siis Frida osa mängud, Laine Mägi oleks ikka Annet kehastanud ja Guido Kangur oleks olnud see šarmantne kohvikupidaja. Siis aga hakkasime Guido Kanguriga mõtlema, et see on ikkagi väga filmilik lugu. Nii ta läks ja läks ning siis sai Ilmarile öeldud, et mõtle nüüd hästi, et sellest saaks teha ikka väga kauni filmi. Pidades muidugi silmas endid," naerab Ita Ever.

"Eks omal ajal oli tõesti natuke kahju, et Frida rolli ei saanud teha, aga nüüd, filmi nähes, ei jäänud enam midagi kripeldama," tõdeb Ever.

Arvamuse peale, et ta oleks Frida osaga saanud hakkama sama hästi kui kuulus prantsuse näitlejanna, jääb ta äärmiselt tagasihoidlikuks. "Ei tea, ei tea, Jeanne Moreau ikka kohe on võimas! Tema üksainus pilk räägib rohkem kui sada sõna," ütleb Eesti teatri grand old lady Ita Ever.

Eile Eesti kinodes esilinastunud "Eestlanna Pariisis" on draama kahest eesti naisest Pariisis. Eesti väikelinnas elaval Annel (Laine Mägi) avaneb võimalus asuda tööle Pariisis nõudliku väliseesti vanaproua Frida (Jeanne Moreau) hooldajana. Üksildase suurilmadaami ja provintsist pärit lihtsa naise suhe muutub aga keerukaks.

Raag: tegelikult tahtsin nii filmi kui ka lavastust

Ilmar Raag tunnistab: "Jah, tõepoolest, esiotsa pidi see tükk tulema välja Draamateatris – pea viis aastat tagasi, kui mälu mind ei peta. Algul oli ka plaanis tuua see välja nii teatris kui kinos. Esialgses stsenaariumivariandis oli tunduvalt enam teatraalsust, sest väga palju tegevust toimub ju ühes korteris. Et oma tegelastest paremini aru saada, oleksingi ma hea meelega selle kõigepealt teatris välja toonud. Millele kindlasti oleks järgnenud ka film. Miks see plaan ei realiseerunud: minu mäletamist mööda pidin ma Prantsusmaale ära minema," meenutab režissöör. "Nii et just filmi arenduse tõttu jäi Draamateatri lavastus ära, kuigi ma väga oleks seda tahtnud ka Itaga teha," tunnistab Raag. "Mis puutub Jeanne Moreausse, siis esialgu rääkisime, kes üldse võiks selle rolli saada, sest Prantsuse produtsentidel piire ei olnud. Et keegi oleks olnud liiga suur."