TEINE TULEMINE: Kuigi arvati, et Kerli Kõivu kunagine võit saates «Fizz Superstar» on totaalselt vett vedama läinud ja uhkest plaadilepingust hoolimata mingit albumit ei ilmugi, siis nüüd on pilt teine — noor lauljatar on edukaim eestlasest popmuusik maailmas. Foto: www.kerlimusic.com
Inimesed
28. juuli 2008, 00:00

Kerli Kõiv marsib otse Otsa ja Veski jälgedes (87)

Pärast Kerli albumit "Love is Dead" on Ameerika muusikakriitikud avaldanud arvamust, et kuigi noore lauljatari kodumaad ei saa kindlasti nimetada levimuusika kasvulavaks, võib tänu tema edukale debüüdile nüüd mõndagi muutuda.

Plaat, mis võtab kokku noore lauljatari viimase viie aasta emotsioonid, on seni leidnud väga positiivset vastukaja. Lugu-loolt arvustuse kirjutanud Starshine Magazini peatoimetaja kiitis, et süngemad ja helgemad laulud on paigutatud kordamööda – nii ei saa kuulajal kummastki villand. Kriitik nimetab albumit ühtaegu uimastavaks, mänguliseks, unikaalseks, tuttavlikuks ja tähendusrikkaks.

Kerlit on eri lugude puhul võrreldud Natasha Bedingfieldiga, Evanescence’i Amy Leega ja Dolores O’Riordaniga Iiri kollektiivist The Cranberries. Tema muusikastiiliks on pakutud pop-gooti ja hard rock’iga segatud trip hop’i.

Otsa ja Veski järel kolmas tulija?

Raadio 2 peatoimetaja Heidy Purga avaldas arvamust, et nii edukat lepingut kui Kerli Kõivul ei ole popmuusika maailmas ühelgi teisel eestlasel ette näidata. "Love is Dead" oli eelmisel nädalal Raadio 2 nädalaplaat. Kevadel oli kõige sagedamini käiatavate palade hulgas albumi nimilugu, nüüd lastakse tihti laulu "Walking on Air". Eetrisse laule valiva Erik Morna sõnul on kavas plaati mängida, kuni sellest tüdinetakse, st veel kaua aega.

USAs populaarsemaks kui koduses Eestis

Seni suurima läbilöögiga Eesti muusikuteks nimetab Morna Georg Otsa ja Anne Veskit, aga... Palju head muusikat jäävat inimestel kuulmata sellepärast, et reklaami tehakse liiga vähe.

Kerlil on sellega vedanud: debüütplaati on siin-seal tutvustatud juba talvest saadik.

Toomas Puna Sky Plusist peab võtmeküsimuseks seda, kas ka USA raadiojaamad neid laule mängima hakkavad. See peaks selguma lähikuudel. Paraku on tõenäoline, et Kerli saab USAs kuulatumaks artistiks kui Eestis. Õigupoolest tekkis niisugune olukord möödunud talvel, kui kolm Kerli lugu pandi

eksklusiivselt müüki netipoodi iTunes, mida Eesti elanikud erinevalt lääneriikidest kasutada ei saa. Seega, kui "Love is Dead" ja "Walking on Air" olid ameeriklaste arvutites ja iPodides juba jõulude paiku, siis meil tuli oodata jaanipäevani.

Millal Kerlit Eesti lavadel kuulda-näha saab, pole teada. Tuuri alustab ta augustis, seni tegeleb promoga, mille kohta on öelnud, et see pole lihtne, kuna ta on väga tagasihoidlik inimene. Fakt on aga see, et seni ei ole veel ühtegi Eesti popartisti produtseeritud ja turustatud nii kõrgel tasemel.

Kerli läbimurre

Kerli debüütplaat "Love is Dead" jõudis avanädalal USA albumimüügi edetabelis Billboard uute artistide seas 3. kohale. Üldtabelis hõivas plaat 126. koha. Esimese nädala jooksul müüdi albumit 5500 eksemplari.

Digitaalsete albumite müügijärjestuses saavutas album 22. koha.

"Walking on Air" oli veebileheküljel AOL Music 107 334 klikiga vaadatuim video.

YouTube’is on sama videot vaadatud üle 692 000 korra ning juunis oli see lemmikvideote edetabelis 18. kohal.

Yahoo Music ja MSN.com on Kerli Kõivust kirjutanud tulevikutähti tutvustavas rubriigis.

Maailma suurim Internetipõhine muusikapood iTunes Store valis Kerli "Walking on Air’i" nädala singliks ning pakub praegu võimalust laulu tasuta alla laadida.

Eestis Laseringi muusikapoodide ketis hoiab Kerli album ostetavuselt kohaliku HU? järel 2. kohtai.