„Estonia“ telesarja peastsenarist: kindlasti ei haruta me oma loos lahti erinevaid vandenõuteooriaid
Tallinna olümpiapurjespordikeskuse ehk TOP-i peamajja siseneja satuks justkui tagasi 1990. aastatesse, täpsemalt ühte Helsingi büroohoonesse. Esimese tunde sellest loob suur infotahvel seinal, kus seisavad eranditult reas Soome firmade nimed ja millelt võib leida ka ingliskeelse tähekombinatsiooni JAIC – siin asuvad Estonia õnnetuse uurimise komisjoni bürooruumid.
Nimelt on TOP neil päevil suurejoonelise ja -mahulise telesarja „Estonia“ üheks võttekohaks.
Maja interjööri autentsust lõhuvad vaid kaamerasilma eest varju jäävad ja maja ees seisvad kolm bussi. Väiksemas on kõigi mugavustega WC, Manniks ristitud bussis on mobiilne kostüümiladu ning endale Volli nimeks saanud buss peidab endas grimeerimistuba.
Teatri tinglikkus ei maksa filmis krossigi. Siin on tähtis iga pisidetail. Nii see, mis mahub ekraanile, kui ka kaamera taha jääv. Iga võttepäev maksab hingehinda.
Sarja peastsenarist Miikko Oikkonen ütleb, et igivanale küsimusele „Kes on süüdi?“ teleseriaal „Estonia“ vastust ei anna. „Nüüd toimuvad Estonia vraki juures juba uued uurimistööd. Las see küsimus „kes“ või „mis“ jääb juba järgnevate uurijate õlule. Meid huvitas ennekõike just see, et ka pärast kolmeaastast pingelist uurimistööd ei saanud ükski komisjoniliige kellegi peale näpuga näidata. Enam kui 800 inimest hukkus ja võib juhtudagi, et mitte kunagi ei saa mitte kedagi selles õnnetuses süüdi tunnistada,“ tõdeb Oikkonen.
Mis oleks täna teistmoodi, kui parvlaev Estonia oleks pärast uppumist aasta jooksul merepõhjast üles tõstetud?
Kommentaarid (0)