Palun ainult mitte kvoote. See tundub mõnele võib-olla hea idee, aga etendused pole spordivõistlused, kus saab kõike sentimeetriga, või kilogrammiga mõõta. Lavakunstis on arvamused suuresti subjektiivsed, kui on tegu enam-vähem sarnase tasemega lavastustega. Variant võiks olla see, et iga kord kuulutatakse välja nii parim meeslavastaja kui parim naislavastaja ja rahul oleks enamik.
Kui see info on tõene, võiksid mehed kah kukkuda kella lööma suurest soolisest ebaõiglusest (žüriis). Söögi alla ja söögi peale. Mulle jäi esiti küll mulje, et sigadusliku preemiaotsuse kuulutasid välja in corpore mehed. A ühtlasi meenus Arnold Rüütel, naiste lemmik, keda valitigi auesimeheks põhiliselt ta hõbedastest lokkidest ja sirgest seljast lummatud prouade poolt. Nii et kallid naisukesed - tõmmake esmalt palk enda silmist ja seejärel kratsige meeste silmi. Mina pole ühtki kõnealust etendust näinud aga žürii kindlasti nägi. Üldiselt ma ei kahtle žüriide pädevuses.
Siin kommenteerivad inimesed, kes Kertu Moppeli lavastustest ei tea ööd ega mütsi, ilmselt on teatrist kauge kaarega mööda käinud aga kommenteerima on kõvad käpad. Selline dialoog tundub täieliku tühikargamisena. Kertu on praegu Eesti üks lubavamaid lavastajaid, lavastanud pea kõikides Eesti teatrites. "Mefisto" oli eredalt hea. Siin kaagutamise asemel minge teatrisse.
Põllu kommentaar, et naisi võimestatakse ja pannakse nominentideks on ka imelik. Tema oli siis enda arvates ainus nominent, teised valiti ainult võimestamiseks.
Mina jälle ei saa aru,kuidas riigitelevisioonis eurorahastustega projektides alailma üks ja sama perekond figureerib.Kui erakanalite puhul saab seda" süsteemiks "pidada siis, riigitelevisoonis on sellel nähtusel korruptiivne hais küljes : Paneme vakstu laua peale, istume selle taga , küsime teinteiselt küsimusi ja raha jälle käes või "abistame" laulmisega !
See artikkel ja kommentaarid on naisi halvustavad. Uskumatu. Naistest tehakse teisejärgulised inimesed. Ka Põllu kommentaar on ebaeetiline. Kunst pole sport, et üks hüppab kõrgemale või jookseb kiiremini. Võtame näiteks Eirovisiooni. Alati on tulemus suhteline ja tihti mängivad tulemustes rolli poliitika või muud tegurid. Nii on ka lavastuste puhul. Ühele meeldib üks ja teisele teine etendus. Nomineeritud on valitud kusagil 130 etenduse hulgast. Need on aasta 5 paremat etendust. Kuidas sinna siis sattusid 4 naislavataja tööd, kui enamuse arvates siin pole naised üldse võimelised lavastama.
Kultuurkauged kommentaarid järg2. aprill 2022, 11:57
Kui nomineeritakse 5 parimat lavastust aastas ja nende seas on 4 naislavastajat, siis on häbematu rääkida naistest selles vallas kui invasportlastest. Mingeid kvoote pole vaja, vaid on vaja muuta arusasma, et naine on teisejärguline. Ź
Žürii valik, kes võidab, on alati mingite tagamaadega otsus, sest üks etendus pole teisest oluliselt parem ega halvem. Kui alati tehakse sellises olukorras otsus meeslavastaja kasuks, siis on midagi valesti. Tänavu oli see võimalus ja see rikuti ära. Kahju oleks kui järgmisel aastal ei oleks tugevaid naislavastajate töid ja võidaks naislavastaja.
Ikka täiega lolliks läinud oma kvootidega. Pole mingit žüriid vaja, las kultuuriministri sekretär peab järge, et sel aastal saab naissoost lavastaja ja järgmisel meessoost. Lavastuse sisu ei oma mittemingisugust tähtsust. Ja parima meesosatäitja auhinna peab vahelduseks üleaasta saama keegi naissoost näitleja ja vastupidi. Siis ei ole mingi kiunu.
Kuidas pole anomaaliat, kui Jaak Allik ütleb, et riiklike kultuuripreemiate puhul on meeslavastajate ja naislavastajate suhe olnud 10 meest ja 7 naist, aga teatripreemiate puhul 38 meest ja üks naine. Siis on näha, et teatripreemiate žüriid, pole ikka sugugi õiglased. Naised saavad eesti teatrites õiguse lavastada alles siis, kui nad on tõesti head. Mõtlen just akadeemilisi teatreid. Seepärast on eriti kummaline, et nad preemiat kunagi ei saa.
Päris kole oli seda lugu lugeda. Aga mis siis, kui statistika või loodusteadus leiab ka, et meeste seas on rohkem tipploojaid ja naiste seas rohkem tippjäljendajaid? Riidemoodi loovad samuti ju mehed (ok, ma tänast seisu täpselt ei tea aga võtame läbi ajaloo), naised on enamasti järgijad. Kui teatrižürii erapooletuses tekkis kahtlusi, las naised siis teevad oma teatrid ja auhinnajagamised. Ma üldse ei väida, et nad hakkama ei saa. Aga vahva oleks pärast võrrelda mees- ja naisteatrite publikut ning tipptegijate üldist populaarsust. Võib olla tulekski eri sood lahus hoida nagu spordis?
Kas te olete neid etendusi näinud, et targutate ja naisi maha teete. Mefisto on hea etendus, mis pälvis sellel aastal kultuuripreemia, aga miskipärast ei pääsenud siiski teatriauhindadel nominatsioonist kaugemale. Kuidas siis naised kehvemad on, kui nomineeritud oli koguni 4. Ainult üks mees oli nendega võrdne ja kuulutati ka võitjaks.
KOMMENTAARID (24)