Kertu Moppel

Foto: Kalev Lilleorg
Teater
1. aprill 2022, 22:30

Kas Eesti teater on tõepoolest mehe nägu ja mehe tegu ning naised on ses mängus üleliigsed?

Kertu Moppel: „Kuidas on see võimalik, et 39 lavastajapreemiast on saanud naine selle ühel korral? Ma ikka ei saa sellest aru. See ei ole ju enam statistiline error, see on ju süsteemne asi.“ (24)

Teatripäev aastal 2022. Üle kahe pandeemia-aasta on pärispidu. Vene Teatris saavad inimesed näost näkku kokku. Jagatakse auhindu mulluste tööde eest. Päev hiljem lahvatab draama, kui kriitik Andrei Liimets avaldab ERRi portaalis loo, kus muu hulgas mainib, et lavastajapreemia viiest nominendist – neli naist ja üks mees – läks preemia ainsale meeslavastajale Ivar Põllule. Ning see polevat õige ega aus.

„Tühjade kätega jäi seevastu üllatuslikult Kertu Moppeli „Mefisto“,“ arutleb Liimets. „Isegi lavastuse suurimate austajate seas olemata on keeruline väita, nagu polnuks tegemist ühe aasta kõnekama ja kujunditelt julgema saavutusega. Tahtmata ambitsioonika „Serafima + Bogdani“ lavastaja Ivar Põllu healt töölt midagi ära võtta, on kõnekas ka tõsiasi, et Moppeli, Mari-Liis Lille, Renate Keerdi ning tandemi Jette Loona Hermanise ja Johhan Rosenbergi ees läks preemia kategooria ainsale meeslavastajale.“

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99