Tiit Trofimov

Foto: Erakogu
Anu Saagim 14. märts 2022 22:25

Enesearengu teejuht Tiit Trofimov paneb südamele, et Ukrainat tasub praegu materiaalselt abistada nii palju kui võimalik, aga selle kõrvalt saata sinna ka häid tundeid ning ettekujutlust, et sõda saab läbi ning kõik saavad jälle elada rahus ja kerguses. See on energeetiline toetus. Väga tähtis on hoida iseennast tasakaalus, et aidata teisi. Trofimov toob välja, et kui viid iseennast keskmesse ja lood iseendaga kontakti, saad vaadata väga puhta koha pealt, kuidas teisi aidata.

Positiivsed mõtted aitavad ennast ja teisi

Positiivsete tunnete loomine aitab tuua ka endasse ja lastesse, kelle jaoks tekitab olukord suurt ärevust, rahutunnet. Trofimov selgitab, et ärevuse ühisväli hakkab tooma üles kõike negatiivset, kuid enda positiivses vibratsioonis hoidmine aitab kõige rohkem nii teisi kui iseennast.

Kõige parem ja tõhusam tööriist rahu toomiseks endasse on tulla peast kehasse ning tunnetada oma keha, sest just keha ja aju võivad meid viia väga keerulisse seisundisse. Et end rahustada, tasub keha tunnetada, hingata, lõdvestuda ja mis kõige tähtsam – proovida tunnetada, mis on asjad, mille üle olla tänulik ning tulla tänutundesse. See hakkab rahustama ja keskmesse tooma.

Tähtis on märgata, et stress ei läheks liiga suureks

Stress on praegu arusaadav ning Trofimovi sõnul lühiaegne stress ei tekita tugevaid tervisekahjustusi. Aga üldjuhul on stress siiski stress ning pikaaegselt võivad tekkida tugevad tervisekahjustused – see on kui lumepalliefekt ja kui seda ei peata, võib end väga halba kohta mõelda ning siis on juba inimest aidata palju raskem.

„Palun ärge laske end kunagi pikaaegsesse stressi, vaid kui tunnete, et stress mõjub juba tervisele, pöörduge varakult spetsialistide poole, et oleks võimalik see lumepalliefekt peatada,“ soovitab Trofimov.

Hirm on vajalik emotsioon, ent on tähtis seda teadvustada

Ka hirm on emotsioon, mida peaks õppima vaatlema. Vahel on hirm vajalik, aga tihtipeale takistab see sind su elupotentsiaalis elamast. Trofimov toob näite, et kui me ei tunneks üldse hirmu ja läheks kõndima katuseservale, võib seal juhtuda õnnetus. Seega on hirm vahel kasulik.

Siiski on tähtis teadvustada oma hirmu ja vaadelda, mis seda tekitab ning proovida sellest läbi minna. Kui sellega ise hakkama ei saa, soovitab Trofimov samuti pöörduda mõne pädeva spetsialisti poole.

Tiit Trofimov

„Tiigri puudutus“ - Villu Põldma