Inimesed

ÕL VIDEO | TULEVANE „JÄÄRAJA REKAVENDADE“ STAAR? Veoautojuht Monika: ma ei mõista vingumist rekajuhitöö keerulisuse üle – rasket pole siin midagi! (19)

LISA KOMMENTAAR

e.4. jaanuar 2022, 10:59
Tõmbaks huvi pärast paralleeli pesupesemisega. Läbi ajaloo on pesunaise tööd ikka raskeks peetud (isegi ümara "Rigaga" oli pool päeva kolistamist + voodilinade käsitsi väänamine). Oletame nüüd, et väsinud naised panid pea tööle ja arendasid välja moodsa automaatpesumasina koos kiirkuivati ja triikijaga. Lõpuks soostusid ka mehed 'naistetööd' proovima. Proovisid ja nurin lahti: mida need naised ennist rääkisid töö raskusest? Pole ju muud, kui pane must pesu masinasse, keera nuppu ja mõne tunni pärast võta puhas välja (ehkki 30 aastaga võib seegi töö kontidele hakata). Sama lugu rekkadega.
Paistab,4. jaanuar 2022, 09:53
et Tik Tok on põhiline, veduk lihtsalt taustaks vajalik.
HelveT.4. jaanuar 2022, 09:43
mis siin ikka rasket on , löö aga vilet ja keera rooli. Nii või? Jah siin meie Euroopa piirides see võib nii ka olla,aga sealsetes tingimustes,kus mitukümmend meetrit vetta rataste all ja võimalus igakord sealt ka läbi kukkuda,see paneb närvid pingule ja sress on kõrge. Tean meest, kes on aastaid sõitnud pikamaaa reisidel roolis ja see on laastavalt mõjunud mehe tervisele, enam ei tööta agregaat nii nagu vaja, mees polnud siis viiekümnenegi veel. Kellele romantika ja kellele ränk töö, pole vaja neid kahte ühe mütsi alla panna.
Eekfifkx4. jaanuar 2022, 07:27
Mul sama mõte ja tee, paraku Eesti ettevõtja cv pealt ära näeb naisterahva nime siis edasi ei loe ega vaata... Kitsarinnalised on Eesti ettevõtjad selles valdkonnas, hea kogemus oli mul ühe kohaga et nagu öeldi et ei ole probleemi et naine roolis jne aga kui ära kuulis et elukaaslane ka sama ameti peal ja hetkel puhkab, siis ei olnud mind enam vaja.. Kõik naised ei taha olla poe kassades või istuda kontorites...
epic4. jaanuar 2022, 01:04
Päris karm on öösiti tööd teha.Öötöö mõjub hävitavalt inimese tervisele.Kui tahad nüüd päeval tööd teha on mega raske.Ei teeks öötööd mingi raha eest.
tänaku paarimees3. jaanuar 2022, 23:13
Ja täpselt nii positiivne ja noobel see elu ongi kui 1300-1500 raha eest tahad kuudis magada ja kausist süüa
Mittejuht.4. jaanuar 2022, 08:50
No Norra kohta ära nii väikeseid summasid küll paku.
Ei noh, mis ma oma 40a staaziga3. jaanuar 2022, 17:35
siin oskan öelda?! Ei noh, tubli! Mul väga hea meel, et naised sõitma tulevad ja suurepäraselt hakkama saavad! Millegipärast kõik need naisjuhid, keda ajakirjanduses nn ülekiidetakse, ei saa st pole saanud kõigega hakkama! Tean paari Eesti naisjuhti ja müts maha nende ees, kuid on ka neid, kes hakkama ei saa! Tavahaakel katuse maha võtmine ja selle tagasipanek üksinda, ilma kõrvalise abita talvel külmaga või Itaalias 37 soojakraadi käes?! Kaubaaluste, mille kaal 1100-1600kg mahalaadimine ja seda käsiroklaga-kas naine saab hakkama?! Igaljuhul edu ja muidugi Alaskasse nime tegema!
uku3. jaanuar 2022, 18:19
Vähemalt poola luudadest võib vilet lastes mööda sõita.
Teeline4. jaanuar 2022, 12:16
Sina oma 40- ne aastase staažiga peaksid ka teadma, et autojuhi ülesanne pole roklaga kärus siiberdada. Autojuht peab võimaldama koorma mahalaadimise. Uksed lahti, kola eest ära, masin rampasse või külg lahti, lauad-postid eest ära, rihmad maha ja jälle kõik. Ülejäänu on laomeeste rida. Õnneks ka meil (tänu koroonale) hakkab see asi niimoodi minema. Piiri taga lihtsalt kasutatakse seda ära, et juhid ei oska õieti keelt ja ei tunne kohalikke. seaduseid
To teeline4. jaanuar 2022, 16:34
Teadsin kommenteerides, et sinusugune siia vinti tuleb keerama, aga mis puudutab laadimistöid, siis on see töö paljudel juhtidel lepingusse sisse kirjutatud ja palgaga seotud..kui kavatsed edasi vaielda ja hakkad seadusest tulenevalt rääkima-kui rasket karpi võid käsitsi laadida, kui rasket käsirokla ja kui rasket elektriroklaga, siis tead isegi, mida sulle jonnimise peale lausutakse!
Teeline5. jaanuar 2022, 11:25
To teeline / eile 16:34 Ei tea mida sa vead, aga mind jäetakse paljudes kohtades ukse taha - anna paberid siia ja oota autos, ära siiberda siin ringi! Su töölepingus võib palju asju kirjas olla, aga ladudel on omad eeskirjad. Üks näide seaduste tundmisest: Taanis vedasin haagiseid laiali: Arhusi sadamasse läks ca 6 tonni naharibasid, a 20-25 kg kottides. Tõmbasin külje lahti, tõstukimehed lükkasid alused vastu äärt - hakka peale laduma. Vastasin, et pole minu töö. Selle peale öeldi, et nemad lähevad kell 17 koju, mina jään siia ja hommikul hakkame otsast pihta. Kiristasin hambaid ja laadisin
Teeline5. jaanuar 2022, 11:34
Järg: Õues 25+ sooja. Õnneks käisid lõunal, sain hinge tõmmata. Hiljem rääkisin seda jama laevas. Üks lauakaaslastest ütles, et tal oli sama asi. Ja siis kui ta vilus jahtus sõitis õue kohalik masin. Juht tõmbas külje lahti, lauad postid eest ära ja hakkas siis tõstukimeestega vaidlema. Need vurasid lattu tagasi, autojuht võttis telefoni. Eestlast hakkas asi huvitama ja jäi vaatama, mis edasi saab. Veerand tunni pärast tuli sõidukas, neli meest astus välja, rääkisid autojuhiga ja läksid lattu. Ja nagu tõrvik oleks sipelgapessa visatud, loetud minutitega oli koorem maas. Kuna eesti mees oskas
Teeline5. jaanuar 2022, 11:45
saksa keelt, läks kohalikult küsima, mis toimus. Vastus oli lihtne: autojuht ei tohi ise kaupa laadida, see on laomeeste ülesanne. Ja kuna temal kaupa maha ei võetud, helistas töökaitsesse. Ja lisas juurde, et kuna välisjuhid kohalikke seaduseid ei tunne ja tel numbreid ei oma, siis teevad laomehed oma elu kergemaks ja sunnivad juhte ise koormaid laadima. Ka mina olen seda teinus ja mitmel korral selle eest ka natuuras tasu saanud (kommid, küpsised, mahlad jne). Muideks, elektriroklaga töötades peab sul tõstukijuhi luba olema ja seda ka küsitakse, kui tahad ise laadida. Mitte küll Eestis.
Teeline5. jaanuar 2022, 11:54
Järg: Öelda võidakse paljutki, aga üks hiinlane podises pool tundi omale nina alla, kuni käru tühjaks sai, aga ta laadis ise! Ja mind on terminalidest ka välja visatud, ära koperda jalus, me teame ise, mis kauba sulle peale paneme. Mis terminalides toimub, peaksid teadma, võid tunde oodata, kuni roheline põlema läheb. Jonnimisega pole siin mingit pistmist, mina ei pea pärakut välja punnitama, kuniks laomees suitsu teeb.
To teeline5. jaanuar 2022, 14:02
Kui seda tööd teinud oled, siis ehk oled märganud Sada, Austria, Šveitsi, Prantsuse jne juhte, kes kaupa ise nii peale kui mahalaadivad! Mis sa ise arvad, miks nad seda teevad?!
To teeline5. jaanuar 2022, 14:05
üks näide sulle! Šveitsis kui ka Austrias suurettevõttes Rauch-RedBull laadivad 100% autojuhid kauba haakesse! Kas äkki jätkad vaidlemist..
Teeline5. jaanuar 2022, 20:10
To teeline / täna 14:05- le. Ikka vaidlen. Minu jutt ei ole ju sellest, miks autojuhid ise laevad (kes ikka tundide viisi passida tahab), vaid sellest, et nad ei p e a seda tegema. Üldjuhul laadisin ka mina, eriti veel siis kui viisakalt küsiti, kas olen nõus seda ise tegema.. Aga kui lihtsalt ülbelt peale hüpati, hakka pihta, siis läksin ka mina turri. Vahel ei olnud sellest kasu, vahel oli. Üks koht, kust mind laost välja visati oli Taulov'i Leman. See, et autojuht ise oma kaupa taga otsis, oli seal selline jama, et muidu ainult saksa keeles rääkiv maadam läks üle puhtale inglise keelele.
Teeline6. jaanuar 2022, 12:24
To teeline / eile 14:02- le Saksa autojuhte ise laadimas pole näinud. Aga ühes saksa terminalis jalutasin min a juba mitmendat tundi hoones ringi, kohalikud ajasid omavahel juttu. Kuna ma teistega ei seltsinud, siis tuli üks mees küsima, kust ma olen ja mida ootan. Rääkisin oma vigases saksa keeles ära, et olen Eestist ja ootan pealelaadimist. Tema läks teiste juurde, arutasid midagi ja vajusid siis kõik laokontorisse. Ja mulle pandi kohe koorem peale. Tuli välja, et nad ütlesit laojuhatajale, et panga eestlasele koorem peale, tal veel pikk tee koju sõita, meie võime oodata. Solidaarsus!