Inimesed

Näitleja Ines Aru kehastatud edev proua puges televaatajaile imekiiresti hinge ja oli tegelane, keda „Reklaamiklubis“ alati oodati

Miks kujunes 1980. aastate lemmikuks eblakas Elisabeth Jõhvi? (7)

Aigi Viira, 22. oktoober 2021 22:30

EDEV JA SILMAPAISTEV: Elisabeth Jõhvi täies aus ja hiilguses. Selle tegelaskuju kostüümide ees kandis hoolt Tallinna moemaja kunstnik Ell-Maaja Randküla.

Foto: Tapa muuseum

„Et Elisabeth Jõhvi oli ajakajaline tegelaskuju, läks ta rahvale väga hästi peale,” põhjendab omaaegse menusaate „Reklaamiklubi“ produtsent-toimetaja Tiiu Simm, miks Elisabeth Jõhvi kiiresti populaarseks muutus. Too tegelane, keda kehastas näitleja Ines Aru, uhkeldas edevate kübarate ning röögatute kostüümidega. Elisabethi ilmumine teleekraanile mõjus kui tulevärk.

1980. aastate menusaade ja hella südamega naisterahvas käisid käsikäes. „Selliseid veidraid daame liikus tänavail juba 1970. aastate lõpus ja filmirežissöör Madis Ojamaa tõi selle kuju „Reklaamiklubisse“,“ kõneles ETV saates „Tuleb tuttav ette“ Mati Eliste, kes oli „Reklaamiklubi“ sõnaosav saatejuht. „Arvan, et režissööri sotsiaalne närv nägi ära, et meil on ühiskonnas sellised kujud, ja läbi selle naljutas ta seda suurt tühisust, mis selles uhkes kestas on.“ Eliste lisas toona, et säherdused tegelased nagu Elisabeth toidavad nüüdki meelelahutusjakirjanduse esikülgi.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

06.06.2015
Ines Aru: töö hoiab mind veel ree peal
27.06.2009
Elisabeth Jõhvi ei jõudnud Inesele kohale