TILLIGA VÕI TILLITA: Allveekaadritele spetsialiseerunud reklaamifotograaf Kirk Weddle laenas „Nevermindi“ kaanefotoks oma sõprade poega Spencer Eldenit. Nirvana hittplaadi kaanebeebiks võinuks saada ka pisike tüdruk, keda samuti paljalt pildistati. Kuid plaadifirmast nõuti: „Tilliga! Tilliga!“, on Weddle meenutanud.Foto: Vida Press
Triin Tael 24. september 2021 22:30

Idiootlik sonimine – nõnda iseloomustas ajaleht Boston Globe Nirvana albumit „Nevermind“. Kuid Kurt Cobain andis palaga „Smells Like Teen Spirit“ miljonitele noortele üle maailma hääle ning korraldas popmuusikas murrangu. See oli ühiskonna äärealadele lükatud põlvkonna vaikne hälin ja talitsematu raev.

„Nevermind“ ehk „Tühja kah“ – mugandumist kritiseeriv pealkiri pidi muuseas olema algul „Sheep“ ehk „Lambad“ – oli Seattle'i trio Nirvana teine album, kuid esimene, mis ilmus suure firma hõlma all. Nelja kuuga oli „Nevermind“ trüginud USA edetabeli tippu ning tõukas 1992. aasta jaanuaris troonilt popikuningas Michael Jacksoni hittplaadi „Dangerous“. Nüüdseks on „Nevermindi“ müüdud üle 30 miljoni eksemplari.

Edasi lugemiseks: