Steven Soderberg Foto: Vida Press
Ohtuleht.ee 26. aprill 2021 19:03
Pandeemia-Oscarite jagamise teleülekande eest vastutas produtsentide tiim eesotsas Hollywoodi tipprežissööri Steven Soderberghiga, kuid paljude meelest oli tulemus magedapoolne.

Tseremoonia toimus sedapuhku Union Stationi raudteejaamas, kuid kriitikud täheldasid, et suurt erinevust tavapärase Dolby Theateriga ei paistnud. Konferansjeed polnud juba kolmandat aastat. Produtsentide otsusel jäid parima originaallaulu auhinna nominentide etteasted teleülekandest välja ning tavapäraseid filmitutvustusi näidati palju vähem kui tavaliselt. Teiste seas heidab väljaande The Atlantic kriitik ette, et klippidega ei esitletud kostüümikunstnike või grimeerijate-juuksurite tööd – need kategooriad on ometi visuaalselt köitvad. Auhinna väljahõikajad iseloomustasid ja austasid küll nominente, „kuid ülistatute loomingu esiletõstmisele need heade kavatsustega monoloogikesed eriti kaasa ei aidanud,“ nendib The Atlantic. 

TV Line nimetas galat valuliselt tõsimeelseks uinamuinaks, IndieWire insaiderite auhinnasõuks, mis omaenda raskuse all kokku varises. Kuna orkestrit polnud, võisid laureaadid pikalt kõnet pidada – ning see läks ajapikku tüütuks. Hollywood Reporteri kriitik suskas: raudteejaam oli Oscaritele sobilik paik, sest tseremoonia oli mitmes mõttes täielik rongiõnnetus. 

Parima filmi auhinda ei jäetudki viimaseks, vaid sõu lõpetasid parimate peaosatäitjate Oscarid. Teoorias oli mõte nutikas: parima filmi auhinna saavad ja kõnesid peavad tavaliselt tundmatu näolapiga produtsendid. Ent mullu vähki surnud Chadwick Bosemani võit olnuks tõeliselt dramaatiline punkt kogu galale, arvavad nii The Atlantic kui ka Variety. Auhinna võitis seevastu Anthony Hopkins, keda saalis polnudki, ning nii jäi tänukõne ära ning tseremoonia lõpp ripakile.