Inimesed

Heelia Sillamaa jääb äsjaostetud kodust ilma: „Nii kibe ebaõiglus teeb jõuetuks!“ Naaber: väide, et tahtsime vannituba laiendada, on vale (121)

LISA KOMMENTAAR

MV26. märts 2021, 00:54
Naabrionul ju ka eelisostuõigus. Ostku korter noorte rahaga ära, noored saavad oma tuhanded tagasi ja pärast annab raha ja korteri tagasi. Jälle JOKK skeem
Jüri24. märts 2021, 18:04
Kuna käis jutt, et noored tahtsid panipaika teha ilmselt riiuli hoidiste jaoks ja veel hoida seal lapsevankrit, siis ilmselgelt nad plaanisid seda 1,5*1 meetrist panipaika ju praktiliselt ainult ise kasutada? Ja polnud nõus, et teine naaber sellest 20 cm (on räägitud ka, et 60 cm - kumb number õige?) enda kasutusse võtab. Segane jutt ja segane olukord. Mulle küll selge pole, kes keda kiusab?
Sass24. märts 2021, 10:59
Tere noored,vaadake ega vanasõna valeta et eeslase maiustoit on teine eestlane!
eestlasi vihkavale sassile25. märts 2021, 14:14
suule eestlased ei meeldi, mis sa elad siis nende keskel, mine kohtla-järvele või petseri!
25. märts 2021, 14:37
Toetan täielikult eestlasi mittesalliva sassi ümberasumist Petseri!
seaduseid (vol.2)24. märts 2021, 10:56
üks pool rõhub ainult seadusele, mis annab talle õiguse, kuna tema arust on tema äkki selgunud pesemisvõimalused 21.saj. tingimustes olulisemad, kui noore pere korteriostul tekkinud plaanid, kus hoida lapsevankrit, et samuti olla seadusekuulekas, ning mitte takistada koridoris vajadusel kiiret liikumist. saada teistelt inspiratsiooni ja infot, siis sülitada oma allkirjale ning teiste juba enne teda tehtud plaanidele, seades ennast esiplaanile, paneb inimeste loodud seadust ära kasutaja kokku saama selliste looja looduseseadustega, milledelt ta nii mõndagi väärtushinnangut õppida saab
seaduseid24. märts 2021, 10:55
on igasuguseid, on inimese tehtud seadused ja on loodusseadused ja on veel mitmeid seaduseid, mida inimkond peab alles tundma õppima. kummad seadused on ülimad, kas inimese välja mõeldud või looja seatud? pole ju esimene kord, kus me inimestena ka siin väikses eestis oleme sunnitud tõdema, et seadus on veidi valele poole kaldu, ning on asja muudetud (puuküürnike teema näiteks). siin tulid välja valusad käärid allkirjaga kinnitamise tühisuse kohta, kuigi tänapäeval on ju allkirjad käekirjakontrolliga tuvastatavad.
Maamiis24. märts 2021, 10:19
Nende kõige hullem variant on nüüd ju see kui to naaber mõtleb ümber ja loobub oma õigust kasutamast.Siis nad ju jäävadki sinna "ussitavase" majasse mis tekitab ainult halbu mälestusi!
meil on arengu ruumi ,et mitte koos elada-poliitika24. märts 2021, 10:11
Eestlane ongi metsarahvas,aga mets on ees ning selleks tuleb raiuda nii, et laastud lendavad
metsa peab jääma raiumiseks, mitte maas mädanemiseks!25. märts 2021, 14:35
Eestlased pole kunagi puukallistamisega tegelenud, see on hiljuti välismaalt imporditud inimestevaenlaste ideoloogia! Eestlased on alati puid raiudes kasutanud, sellest on tehtud muinaslinnused ja eluhooned, laudad, aidad, küünid, saunad, tallid, alati on metsast raiutud täielikult taastuvat energiaallikat ehk küttepuid,ei ole lastud puidul nii-sama maas mädaneda ja süsihappegaasi eritada! Alepõllundus on Eestis kasutusel olnud kuni Eesti Vabariigi alguseni 1920.datel, see oli juba esiajal viljakasvatuse aluseks, alepõllul hakkas vili süsihappegaasi siduma ja hapnikku tootma!
anton24. märts 2021, 08:42
korter oli ju peaaegu 2 aastat müügis-kas selle ajal ei olnud võimalik rahalist võimalust uurida?nüüd kui suurem töö tehtud äkitselt võimalused?
24. märts 2021, 07:22
no mida siin enam jahuda jh, selge on see , et taheti noortest kiiresti lahi saad jne. kius mis kius, aga arvan et see polekski olnud parim korter, sellise öhkonnas, jubeee ikka eesti elu
Kurb lugu24. märts 2021, 03:09
Muidugi on vaja analüüsida pere rahalist seisu kui osta 60 sm -t 32000 Euri eest! Ja osta majast välja "ebasobivad" naabrid.Kahju toredast naabrimehest kes endale toredaid naabreid ei saanud ja peab leppima endistega.Ja üksi maja juures õues vajavaid töid tegema, kuigi lootis noortest naabritest tuge ja tundis neist rõõmu.
Maamiis24. märts 2021, 07:50
Seda 60 cm ju ikka ei saa! See jääb ju ikka ühisomandisse ja kasutada ei tohi ilma naabrite loata .
Noo24. märts 2021, 00:45
Mida Heelia lootis Lusti poole poordudes saavutada? Et Lust on nii hirmuaratav tegelane, et korteri ees6igusega ostja hakkab teda kartma ja loobub korterist? Kyllap oli Lust ka see, kes soovitas telefonik6ned lindistada. Kas nii hale tegelane sobib veel tulevikus m6nd saadet juhtima?
to Noo24. märts 2021, 09:15
küllap ikka sina tead kõige paremini kuidas asjad on, kes siis teine.
tuleb tarkust tunnistada23. märts 2021, 22:01
Mees võtab ja naine annab sõna
bliiblaa24. märts 2021, 17:45
Antud jutumis naine kirjutas sõna lausa omakäeliselt paberile ja kinnitas oma allkirjaga. Aga tegemist mitteusaldusväärse, pikkkade juhtmetega tuulelipust isikuga.
23. märts 2021, 21:44
See korter oli 2 aastat müügis. Pole mõtet mingit jama ajada analüüsimisest. On ju ilmselge, et see on Maarja Mõtuse puhas kius ja jonn. Igaüks saab ju aru.
Elsa23. märts 2021, 20:16
Notar oleks pidanud ütlema, et allkirjad tuleb ka notariaalselt kinnitada, noored seda ei teadnud. See on notari tegemata töö.
üles nüüd23. märts 2021, 21:56
kõik valimisprotokollii valijaallkirjad notariaalsele tõestusele
Urmas23. märts 2021, 22:08
Vaata, Elsa, artikli autor, Katharina Toomemets, on nutulaulu üleskiskumiseks artiklis meelega jätnud mainimata asjaolu, et notar selgitas kaasomandi mõistet ja noored ostu-müügi lepingule allkirja andes said selgitustest aru. Milles on notar süüdi? Selles, et noored ei viitsinud oodata kahte kuud? Või notar süüdi ka selles, et noored ei rääkinud oma korteri plaanidest kaasomanikega? Vene ajal oli ütlemine, et lihtsalt loll pole veel midagi, kuid aktiivne loll on juba ohtlik(ka endale). Kurb, kuid noored sel korral juhtusid olema aktiivsed lollid.
Notar jättis selgitamata23. märts 2021, 22:25
Vaata, Urmas, sa pole saadet vaadanud või pole asjale pihta saanud. Notar soovitas võtta kõigilt allkirjad aga jättis selle ütlemata, et need allkirjad peavad olema notariaalselt tõestatud ja siis ei saa eelisostuõigust kasutada.
24. märts 2021, 03:15
Ongi notari tegemata töö või arvestas ja pidas tõendiks siiski paberil antud kinnitust. Nüüd peab notar remondikulud hüvitama, ehk siis notar korteri müüja ja uus ostja.Hüvitamata seda ei saa jätta.
Keerukas23. märts 2021, 19:30
Kui leitakse tõestatult nt. läbi auditi, et on tehtud remonti ca 12 000.- eest, siis selle raha saab noorpaar sisse nõuda uuelt omanikult. Kusjuures seda tuleb ilmselt teha läbi kohtu. Igaljuhul on pahatahtlik, kui eelnevalt allkirjaga on kirjalikult ostueesõigusest loobutud. Omandisuhetest siin rääkida ei saa, kuid tehtud tööde eest isegi, kui need on tehtud ilma käsundita aitab see lihtkirjalik loobumine töö eest tasu kätte saada. Kohtu kaudu sissenõudmisel on avalduse esitamiseks aega. Praegu tuleks tehtud tööd fikseerida.
Urmas to Keerukas23. märts 2021, 21:58
Ära palun hakka unistama! Sinu idee toimib ainult juhul kui kaasomandi ostueelisõigust kasutanu on vabatahtlikult nõus maksma tehtu eest. On ka variant, et noortel tuleb taastada ostueelne seisukord. Ja kui on aknad vahetatud, siis tuleb ka vanad aknad tagasi panna ja krohv uuesti seina või vana ahi taastada ehk igatpidi ostueelne seisukord. Seaduse järgi ei koti eelisostu õiguse kasutanut juba teostatud tööd. Mitte, et ma kiidaks heaks Maarja käitumist, kuid kahjuks Maarja muutlik meel ei ole vastuolus mitte ühegi EV seadusega. Miks noored sellega ei arvestanud?
Hale on see eestlaste lömitamine kööbakate seaduste ees24. märts 2021, 10:32
Tereve mõistusega inimene saaks aru, et see seadus ei toimi ja tuleb kiiremas korras korda teha või tõhustada notarite kompetentsi. Ideaalne variant oleks see kui inimesed täidaksid oma lubadusi. Aga kõige haledam variant on mingi igeriku seadusega õigustada ahnust, kiusu ja ebamoraalset käitumist.
Ka staaar23. märts 2021, 17:35
Hale ja kole kuidas noorpere mustab,läbi kummuti saate,staaaarid
to Ka staar23. märts 2021, 22:10
hale ja kole kuidas keegi kaitseb
Saeduse kohaldamine ka kuulsustele ei ole ebaõiglus!23. märts 2021, 16:43
Ebaõiglane oleks hoopis see, kui suure kisa peale hakatakse seadust väänama, kuigi juba ostutehingu sooritamisel notar tutvustas kuulsale sillamaale kaasomandi mõistet ja sellega seonduvat ostueesõigust! Ei maksa teatrit teha, ostmisel kinnitas ise allkirjaga, et saab ostueesõiguse põhimõttest aru, seega puudub põhjus halamiseks ja lokku-löömiseks! Ka kuulsused peaks seaduslikult elama, mitte kisendamisega seadusi muuta üritama!
millal said mõtused teada23. märts 2021, 17:41
et nende allkirjadega kinnitatud lubadused on kehtetud? teise silmas nähakse pindu, aga oma silmas palki mitte?
Urmas23. märts 2021, 19:12
Selle kaasomaniku puhul saab ainult nentida ammu teada-tuntud tõsiasja- naisterahva muutlik meel, mis ei tunnista eelnevalt antud lubadusi ega allkirju.
Kas notari vastu ei saa esitada kahjunõuet aetialase lohakuse tõttu?23. märts 2021, 14:48
Notari kohustus ei ole ainult templi panemine. Notari kohus on ka selgitada, et notariaalne kokkulepe loobumiseks oleks selle draama ära hoidnud.
kutsehaigus23. märts 2021, 15:50
vastastikune kasulik kooselu
23. märts 2021, 16:50
Notar on oma tööd hästi teinud ja lillelastest ostjatele tutvustanud ostumüügi tehingu ajal ostueesõiguse realiseerimise põhimõtteid, ainult lillelapsed on need, kes ei taha seadust järgida ja võimaldada kaasomanikel seadusega ettenähtud ostueesõiguse realiseerimist!
24. märts 2021, 03:27
Sel juhul on ka müüjal vastutus, et andis korteri juba üle ja võtmed kätte enne 2 kuud.Miks notar ei selgitanud et enne kahte kuud ei ole korter veel nende.Keeginimetab neid noori lumehelbekesteks, ei nad on tänapäeva noored, uus põlvkond,kes ei usu neist vanematest inimestest sellist noa selga löömist, nagu nüüd toimus!
23. märts 2021, 14:10
just köik kaasa, on ikka kole elu siin eestis , tuleks neile midagi karistust väla möelda ,,DDDD
23. märts 2021, 13:59
Ma võtaks vähemalt kõik oma ehitatud asjad kaasa, põranda kaasa jne... kõik võtaks kaasa, mis oli minu ostetud!
A23. märts 2021, 14:10
See oleks iseenesest paras jah, aga siinkohal tegemist inimesega, kes põhimõtte pärast on nõus korteri naabri pea kohalt ära ostma, et enda tahtmist saada. Mis siis, kui sama kiusu pärast nõuab korteri esialgse seisu taastamist?
23. märts 2021, 16:52
lusti saates on näha,et selles mõttelises osas majast on need lillelapsed tegelenud ainult lammutamisega, mitte ehitamisega, isegi krohvi on nad seintelt maha peksnud! Nad on elamut rikkunud, mitte korda teinud!
to 16:5223. märts 2021, 18:57
vaat kus tark. On ses midagi imelikku kui enne ehitamist lammutatakse või hakkad sina enne ehitama? Või pole sa korteri ehitamist enne näinud?
Lugeja23. märts 2021, 13:52
Ülespuhutud ja kaastunnet otsiv lugu,keegi kellegi vara pole ebaseaduslikult omastanud
mõnel 24. märts 2021, 03:32
Kui oleksid samas olukorras siis nii ei räägiks! Ja ongi kaastunnet vääriv lugu, muidugi ainult neile kel on ka südametunnistus.Mõnel on ainult tunnistus,kahjuks!
23. märts 2021, 13:31
Ma ei tea, kas see on seaduslik, kuid noored võiksid rääkida sellega, kes selle korteri müüki pani ja kas see ei saa tõsta selle korteri müügihinda, et ta mõtles, et selle korteri eest võiks siiski rohkem saada. Et kas ta ei võiks rohkem küsida. Ainult Maarja Mõtuselt. Kas too tahab siis veel seda korterit osta, kui korter rohkem maksaks? Näiteks 55 000? Kui too loobuks selle ostmisest jääks noortele nende korter alles. (Noored ei peaks ise midagi juurde maksma.) Jah nii ei ole ilus teha, aga kas Maarja Mõtus tegi ilusasti?
23. märts 2021, 13:49
Ei saa kahjuks, tal on õigus omandada korter selle hinnaga, millega esimesele ostjale müüdi. See ka seadusega paika pandud!
24. märts 2021, 03:33
Mõtlesin ka seda variant.
notari roll23. märts 2021, 13:16
kui riigiametnike kaassüül inimesele ülekohut tehakse, on eriti valus. Meie õigusriik?
Keegi teine ikka süüdi23. märts 2021, 13:33
Notar ei ole riigiametnik! Sisuliselt FIE, kes tegutseb iseenda nimel ja vastutusel. Ainult et antud juhul tunnistavad ka noored ise, et notar hoiatas neid kõigi riskide eest. Kui pooled ikkagi nõuavad, ei saa notar tehingust keelduda. Nii et pole vaja kusagilt kõrvalt hakata süüdlast otsima!
to Keegi teine ikka süüdi23. märts 2021, 14:32
aga notar soovitas nil ju võtta teiste omanike käest allkirjad, et nad ei kasuta ostu eesõigust Aga selline allkiri ei kehti nagu välja tuleb
to Keegi teine ikka süüdi23. märts 2021, 14:33
Notar ei andnud teada, et notariaalne loobumine oleks selle riski ära võtnud
Andres23. märts 2021, 13:14
Asi lihtne. Kui vastassugupool tähelepanu ei pööra, siis hakatakse ussitama, keerama, sellele mõtlemata, et selline käitumine tõukab veel rohkem eemale. Aga neil ju Kadriorus eeskuju olemas, järgime teda, äkki saab Roosiaia tsirkuseetendusele kutse. Oh seda õnne!
A23. märts 2021, 12:50
See jäi kuskilt silma, et plaanisid seal hoidma hakata lapse käru ja hoidiseid, hiljem poja ratast ja naaber võiks seal hoida näiteks oma suuski, aga see ei ole eriti võrdne ju. Ja see, et kord ütlevad, et see panipaik on ühisomand, aga teisel hetkel kuuuurija saates hoopis, et see kuulub nende korteri juurde. Mõõtsin huvist oma lapse käru ära ja ka poolde sellesse ruumi mahuks ära, isegi koos hoidistega. Ma usun, et nad ei ole kiuslikud ja siin pole kahtlustki, kes osapooltest õelust täis on, aga lihtsalt natuke jonni ajamise moodi tundub. Mina oleks selle 60cm andnud.
23. märts 2021, 13:41
Mina oleks ka andnud ja uurinud, kas asi ei võta seetõttu halba pööret.
A23. märts 2021, 12:46
See on väga inetu lugu. 32 000 lihtsalt "ära panemiseks" kulutada näitab, et inimene ei kannata ära ütlemist, võib-olla on teiste pereõnne peale kade lihtsalt. Olen samas vanuses ja ka alla aastase lapsega koduotsingul, see artikkel on tegelikult väga heaks infoks, sest nüüd on kindlalt kõik kaasomandi kategoorias olevad elupaigad välistatud. Natuke kahetisi tundeid tekitab korterist ilma jäänud noorte enda jutt siiski, vb lihtsalt emotsionaalsel hetkel öeldud asjad
ah hoi seltsimehed madrused23. märts 2021, 12:46
Tuleks alustada zooneutraalsusest ja elu nagu õielt õiele lendamine kui tiivad kannavad
See on vast tase23. märts 2021, 11:31
maja viiest korterist ainult ühes elatakse ja kui keegi ühe neist tühjalt seisvatest ära ostab, mis on kaks aastat müügis olnud, siis naaber kasutab ostueesõigust!
Elu ongi selline23. märts 2021, 13:12
So what? Äkki hind kukkus soodsamaks? Samas aeg ostuks on praegu kindlasti soodsam kui 2 aastat tagasi.
lastakse koristada, rämps ära vedada j.n.e. Kuidas sa seda rahassegi arvutad?23. märts 2021, 13:19
kõige hullemad tööd tehtud.. edasi on juba mõnus minna
Ehitusteatis? 23. märts 2021, 13:38
Kas noortel nendeks ümberehitusteks ikka dokumentatsioon korras oli? Muidu saavad veel loata ehitamise eest trahvi ja kaela,
Küsiks justiitsministrilt23. märts 2021, 11:29
kas poleks targem päris probleemidega tegeleda, mitte seda vihaseadust haududa?
Mis on pärisprobleem23. märts 2021, 13:16
Tõepoolest on eelisostuõigus ostja seisukohast ülekohtune, samas teiste majaomanike poolt vaadatuna pigem arukas.
pärisprobleem23. märts 2021, 14:36
pärisprobleem on see, et Eesti Vabariigi kodanik kirjutab, et ma ei soovi kasutada eelisostuõigust ja kinnitab seda oma allkirjaga ja see allkiri ei maksa tegelikult midagi, vat see on probleem. Ma ei ole näinud seadust, kus oleks loetelu neist asjust, millal inimese allkiri on kehtetu ja selgitust, mis mõte on allakirjal kui see ei kehti.
Urmas23. märts 2021, 21:38
To: pärisprobleem. Äkki selle jaoks on see kahekuuline tähtaeg antud selleks, et kaasomanik saaks oma mõtteid seedida ja esmane allkiri ostueelisõiguse kasutamisest loobumise võis olla antud meelte segaduses.
jah,aga mina23. märts 2021, 11:22
Miks sellised jamad juhtuvad?23. märts 2021, 11:19
Sellepärast, et igaüks, kes omavalitsuse, kohtu või vigase seaduse hammasrataste vahele jääb, on selles võitluses tavaliselt üksi. Võitleb nii kaua kuni raha jätkub või võtab paugu vaikides vastu ja läheb käsi rusikas eluga edasi või läheb Eestist minema. Inimesed, pange endale teavitus ametlikesse teadaannetesse, et saaksite meiline täiturite enampakkumised, millega inimestelt vara sentide eest ära võetakse, te kukute imestusest pikali, kui palju neid on. Aga kas on riigikogu või mõni valitsus leidnud, et kodu on inimese kindlus?
Arvan23. märts 2021, 13:18
Jama ei ole eelisostuõiguse kasutamises, tegelik jama on allkirjastatud ostuõigusest loobumise mittekehtivuses.
Kodust ja kindlusest23. märts 2021, 17:08
Aga miks inimesele kuuluv mets ei ole inimese oma ja kõik vasakradikaalid ning rohelised maniakid võivad räusata kui maa seaduslik omanik tahab omal maal kasvavat metsa maas mädandamise asemel raiuda ja sellest ka tulu saada? Miks kodu ja kindlus käivad kokku ainult linnakorteri puhul, mitte maa puhul?
kurb23. märts 2021, 10:40
palju kommentaar juba kadunud siit :O
siis 23. märts 2021, 10:41
kommentaare tahtsin ikka kirjutada
23. märts 2021, 13:43
võiks jääda viisakuse piiridesse ja mitte minna isiklikuks
Meil istuvad riigikogus topised,23. märts 2021, 10:29
kes pole võimelised tegema seadusi, mis toimiksid normaalselt. Põhiline on minna Riigikokku igasuguste lollustega hiilgama ja suurt palka veiderdamise ja kuulekuse eest, sest aju ju pole, millega mõelda saaks.
to : Meil . . . 23. märts 2021, 10:34
oi kuidas ma sellega nõustun !
to to-to23. märts 2021, 11:27
Meil = meie oma Eestis, viimane aeg on mõelda, keda valida
to to to-to23. märts 2021, 12:43
Millegi pärast ei taha valimistel mõtelda,aga või oleme pimedusega löödud või siis silmamoondajate kätte sattunud maalased
Hea õppetund23. märts 2021, 09:29
Rumalad inimesed, kes kodu ostes ei taipa põhjalikult uurida juriidilist tausta ega oma ostu juriidiliselt kindlustada, hiljem aga kerjavad avalikkuse ees kaastunnet ja jauravad oma kamorka 20 sentimeetri pärast.
Maamiis23. märts 2021, 09:59
See EI OLNUD ju nende kamorka vaid ühisomandis! Neil polnud mingit õigustki sealt midagi ära anda!
Neil oli kirjalik avaldus et keegi ei soovi osta korterit 23. märts 2021, 10:21
See peaks olema hea õppetund Riigikogu valijatele 23. märts 2021, 10:35
Riigikoku tuleb valida sellised inimesed, kelle on mõtlemisvõime ja ettekujutus vähemalt ühest valdkonnast, mitte igasugu suusatajad, sõudjad, näitlejad, maadlejad ja kirjanike ja laulajate tütred ja pojad. Minul on küll küsimus, et mis on Eesti Vabariigis allkirja andmise mõte? Kas sellega ei kinnitata oma otsust? Mille poolest on notariaalne loobumine rohkem siduv? Notari ülesanne on ainult kinnitada allkirja ehtsus aga see eelisostu õiguse kasutaja ei ole ju väitnud, et sellel paberil ei ole tema allkiri. Kuidas saab notar seda veel õigemaks muuta? See on küsimus Riigikogule.
23. märts 2021, 13:45
maamehele: kamorka oli tüli põhjus
Urmas23. märts 2021, 21:34
To: See peaks olema ... Miks peaks lihtsameelsete jaoks olema eraldi seadus? Kas noortele tõesti ei piisanud notari selgitusest, et allkirjad võivad olla, aga seadus on selline, et kaasomanik võib ümber mõelda ja allkirjast lahti öelda, kuid notariaalselt tõestatud lahtiütlemise puhul ümbermõtlemise/eelisostu võimalus puudub. Aga ikka on vaja kapitalismi tingimustes olla sotsialistlikult sinisilmne.
Õpilane23. märts 2021, 09:23
See ilmselge näide, kuidas üks ehtne kiusamine välja näeb. Seda peaks õpiku näitena lausa kasutama.
Kas te saate aru?23. märts 2021, 09:16
Kas keegi saab aru mida see naaber võidab kui korteri nüüd ostab ? Seda kunkut ta ju ikka ei saa .See ei ole ju selle korteri osa vaid ühisomand mis nõuab teistega kokku leppimist ,hulga notarialseid toiminguid ja läheb kokkuvõttes ikka väga kalliks ju! Neil noortel ei olnud ju mingit õigust seda lihtsalt anda kellelegi!
Urmas23. märts 2021, 18:30
Kuidagi vastuoluline on Teie kommetaar? Kui ei ole korteri osa, vaid on ühisomand, siis miks arvate, et noortel ei ole kohustust ühisomandit jagada? Notariaalset paika pandud kasutuskorda seal majas ju ei olnud, ainult anarhia ja "traditsiooniline kasutuskord". Meenutab kuidagi eelmise riigikorra algust, kus uued tulijad arvasid, et kõik, mis ripakil, on nende kasutada. See, et majas kaasomanikud ei elanud, ei anna noortele õigust ühisomandit enda omaks pidada.
to Urmas23. märts 2021, 19:05
ega noored üksi olnud selle ära andmise vastu oli ka teise korteri omanik
tulemüür23. märts 2021, 08:50
See ongi elu ja valimised on ka tulemas
M23. märts 2021, 08:03
Huvitav jah, see korter oli ju müügis ligi 2 aastat. Miks see EKA õppejõud selle aja jooksul ei tulnud selle peale, et tahab pesemiskohta välja ehitada? Äärmiselt jäle käitumine tema poolt.
Asd23. märts 2021, 08:09
Pedagoog ju? Koolis kiusati ja nüüd teeb tagasi ja saab naudingut
23. märts 2021, 12:11
jaa elavad ilma pesuruumita ja nyyd suured tegijad, uskumattu mis elu , väike viljandi on viimasel aja kuuuuum koht
TT23. märts 2021, 07:40
Ei saa aru, miks ei saanud seda panipaika või 60 sentimeetritki sellest loovutada. Artiklist mingit mõistlikku põhjendust ei leia, ainult kius ja kadedus, et teise korter suureneb. Igalpool jagatakse panipaigad ja ühis-wc-d, mida enam vaja ei ole, nende seinaga piirnevate korterite vahel. Tänapäeval tuletõrjenõuded ei lubagi trepikojas midagi ladustada. Panipaik oleks ju ostetud välja ja raha läinuks remondifondi. Kui seda maja vaadata (üks fassaad poolenisti kaetud koormakattega), siis see lausa karjub remondiraha järele.
Maamiis23. märts 2021, 08:07
Sellepärast ongi ju panipaika vaja,et koridoris EI TOHI asju hoida!
TT23. märts 2021, 08:42
Asjade hoidmiseks on kuurid, mida sel majal paistab olevat. Külm panipaik trepikojas oli vanasti, kui külmkappe ei olnud, toiduainete jaoks. Koridori panipaigal peaks olema nüüdsel ajal tuletõkkesein ja -uks.
TT23. märts 2021, 12:16
Nagu aru saan, siis see panipaik on praegu üldkasutatav pind. No kes tahaks naabritega ühisesse kappi oma asju panna? Täiesti loogiline oleks see mõne korteri juurde liita ja selle eest saadud raha maja remondiks kasutada.
Kokkuvõtteks23. märts 2021, 06:49
Kokkuvõtteks siis, et kui kinnistusraamatus kasutuskorra kokkuleppe kohta märkust ei ole, siis tuleks lasta see müüjal enne teiste kaasomanikega ära vormistada. Kuigi see võib olla keeruline ja puhuti võimatu, sest selleski loos elas 5-st omanikust majas vaid üks. Ja kui notariaalselt tõestatud (mitte kinnitusega) ostueesõigusest loobumist ei ole tehtud, ole 2 kuud omanik ja ära midagi sees tegema hakka. Ja 2 kuud hakkab kulgema mitte tehingust vaid ajast, kui kaasomanikku on müügist teavitatud. Kaasomandi on seaduse mõttes saatanast!
sõna sekka22. märts 2021, 23:36
Kurb lugu , aga mida siin ikka jahuda ,seaduse mitte tundmine ei vabasta tagajärjede eest. "Koolirahaks" nats paljuvõitu , kuid mis teha ? Tahaks loota , et nii mõnigi õpib siit midagi.
Krisha22. märts 2021, 22:28
Kahju noortest. Kibestunud naistest on ka kahju, ussitavad teiste ja enda elud ära. Äkki otsiks abi? Miks peab nii kuradima õel ja kiuslik olema?
Sõnad on siin 22. märts 2021, 22:16
Tõesti üleliiksed iga üks teab kellega tegemist teeb.
See pole loogiline22. märts 2021, 22:11
Kui inimene on andnud oma allkirja, et ta kavatse eelisostuõigust kasutada, siis peaks sellest piisama. Kus siin loogika on, et kui pole notariaalne, siis ei kehti? Notar ju ka ei kontrolli vaid kinnitab allkirja. Kas Maarja Mõtus tahab väita, et see pole tema allkiri? Ja miks siis notar ei öelnud seda? Igasuguseid asju saab paberil allkirjaga kinnitada lõpetades testamendiga ja nüüd seda ei saa, et väikese lapsega perelt võtta ära nende kodu, tehtud töö ja kulutatud aeg. Eks nüüd edaspidi tuleb Maarja Mõtusega kokku puutuvatel inimesetel arvestada, kui palju loeb tema antud lubadus.
23. märts 2021, 09:18
mötlen ja mötlen siin, see ei ole vöimalik, kuidas meie väikses eesti riigis on niii kurjad , öelad , kadedad inimesed , ei kujuta ette , kuidas nad edasi elavad, suured ja tähtsad , haridus ei neil nulllll
Väga nõme23. märts 2021, 11:14
Maarja Mõtus ei andnud ju allkirja, et ta on teadlik, et korter osteti, vaid andis allkirja, et ei soovi seda korterit osta. Nüüd saavad noored kolm astet kohtus käia ja Maarja Mõtuse kohtukulud maksta aga jäävad kodust ikka ilma. Sõbrad võiksid algatada Hooandjas kampaania kohtukulude katmiseks, et noored saaksid õigusselguse mõttes ja tulevikus ette tulevate tehingute kaitseks võib-olla saavutada isegi mingi lahendi või seaduse muudatuse. Eesti Vabariigis peab allkiri kehtima alati, mitte valikuliselt. Kui ülikooli õppejõud kirjutab selge peaga oma allkirja, siis see kehtib.
sõna sekka23. märts 2021, 12:26
to : väga nõme Vaata veel kord saadet. Selgitati puust ja punaselt , miks nii läks. Kui on seadus , siis on see ka asjaajamise õigsuse eelduseks .Emotsioonid on siin ülearused.
to väga nõme23. märts 2021, 14:45
Mul pole vaja seda saadet kaks korda vaadata, ma tean seda seadust ka ilma selle saateta ja see ongi nõme. Esiteks on riigikogu liikmed, kes seadusi teevad, mõistusega opositsioonis ja teiseks on see ülikooli õppejõud eetika ja moraaliga opositsioonis. Kui ühiskonnas puudub elementaarne ühine moraalinorm, et antud lubadust tuleb täita, siis jõuamegi sellisesse moraalitusse ühiskonda.
23. märts 2021, 22:33
Kas krohvi mahapeksmine ja korteri lagastamine on suur töö? See väide "suurest tööst ja kulutustest" on lausa jabur!
maamiis22. märts 2021, 21:56
te olge väga ettevaatlikud selle Maarja Mõttuse kritiseerimisel! Ma pakun ,et üks teatud mees juba loeb neid ja kohe kohe läheb rahamasin käima
Jajah22. märts 2021, 23:00
Kaeban kohtusse kõik, kes mind rahaväljapressijaks peavad! Mina kaeban kohtusse kõik need, kes minult raha välja pressivad! On selge?!
teame millist meest mõeldakse23. märts 2021, 02:15
Ehk see teatud mees pigem läheb appi noortele ja leiab seadusepunkti, kuidas aidata.Ega see mees nii halb ja kuri polegi ju.
Lugege hoolsamalt23. märts 2021, 11:30
Mõtus ühe t-ga on ta nimi
22. märts 2021, 21:49
Kui remondile kulutatud raha on võimalik tõendada, siis saab selle eelisostuga ostjalt välja nõuda. Kui ei maksa, siis on tegemist alusetu rikastumisega.
ei saa22. märts 2021, 22:12
selles see kõige suurem probleem ongi
Lihtsameelne22. märts 2021, 22:14
Ostja võib hoopis tahta samas olukorras korterit tahta, millega müük toimus, mitte lammutatud seinu. Mida siin protsessida on, vaata et hoopis peale ei maksa.
Urmas23. märts 2021, 18:15
Millise alusetu rikastumisega? Tõendada ju võid tehtud töid ja kulutatud materjale, aga kui eelisostuõiguse kasutaja ikka ütleb, et tema soovib osta sellises seisus korterit nagu oli ostu-müügi tehingu ajal, siis kahjuks peab Heelia koos mehega kulutused korstnasse kandma. Vaatasin ka saadet ja seal isegi noored tunnistasid, et notar oli maininud eelisostu õiguse kasutamisest loobumist tõendada notariaalselt. Miks nad seda ei teinud? Kas hakkas kahju rahast, mida oleks tulnud maksta notarile nelja allkirja tõendamise eest?
Kas22. märts 2021, 21:47
nad vaesekesed ise ei alustanud mingit möttetut jonni selle panipaiga sentimeetritega?
23. märts 2021, 02:18
See panipaiga osa tuleb sel juhul ära jagada korterite vahel ja saab see tädi oma 20 sm. Ega temal poleks ka ainuõigus sellele.
23. märts 2021, 07:40
Oleksid nad tagajärge osanud ette arvata, ehk oleksidki käega löönud. Kuigi 3/10 eest makstud!
Kaasamõtleja22. märts 2021, 21:25
EKA juhtkonnale! Kuidas selline inimene nagu Maarja Mõttus saab õpetaja olla ja noori õpetada! Milliseid väärtusi ta kannab! Millist eeskuju annab?!!! Maarja Mõttus ei ole endale lahti seletanud mida tähendab valdkond “Kaunid kunstid” mida ta esitab?
Olgem täpsed23. märts 2021, 11:27
Mõtus on selle EKA noorsooharija nimi, Mõttus on hoopis teine inimene.
22. märts 2021, 21:21
Kahju, et selliseid inimesi olemas on, nagu Maarja Mõtus!
maamiis22. märts 2021, 21:17
igal juhul tark tegu ,et protsessima ei hakata .kui ka saadakse oma õigus ,siis vimm ju naabriga jääb ja see on kõige jubedam mis üldse olla saab!
Nõuka ajal polnud kodutuid. Tsiviliseeritud riikides puuduvad kodutud. 22. märts 2021, 21:12
Nõuka ajal polnud kodutuid. Tsiviliseeritud riikides puuduvad kodutud.
Kallid22. märts 2021, 21:09
noored, öeldakse et iga halb asi on millekski hea, küll saate parema variandi.
Ambur23. märts 2021, 10:00
Mõtlesin sama. Juba pääsemine kehvast naabrist on boonus.
Sel22. märts 2021, 21:06
juhul peaks 11000 korteri hinnale juurde minema. Ikka häbematus küll nii teha väikese lapsega perele teha, aga eks see tuleb talle ringiga tagasi.