Inimesed

„PUUDUTA MIND“ | Hingamisharjutus päeva lõpetamiseks ja hea une tagamiseks 

Toimetas Anu Saagim, 10. jaanuar 2021 18:31
Lõdvestu ja hinga teadlikult Foto: ÕL
Hingamisterapeut Monika Palm soovitab mõnusat hingamisharjutust päeva lõpetamiseks, mis aitab kaasa kiiremale uinumisele.

Harjutus

Samal teemal

Seda harjutust tehakse pikali asendis ilma padjata või istudes sirge seljaga. Kõigepealt ole südamest tänulik päevale, mis selja taha on jäänud. Võta hetk, et mõtiskleda kordaminekute üle ja täna mõttes selle eest ennast ja samuti täna kõiki neid inimesi, kellega täna kohtusid.

Nüüd vii tähelepanu hingamisele. Hinga sisse läbi nina ja välja suu kaudu. Hoia tähelepanu hingamisel. Hinga nii 4-5 korda. Jätka hingamist, aga igal välja hingamisel lõdvestu teadlikult. Vii tähelepanu oma õlgadele ja hinga sealt välja pinged, vii tähelepanu kaelale ja välja hingates lõdvesta see. Seejärel vii tähelepanu südamele ja rinnale ning välja hingates lõdvesta need. Kui sul on kehas veel pingeid, siis vabasta see teadlikult pingetest.

Nüüd aseta aseta käed kõhule. Suru õrnalt käsi kõhule. Hinga kõhtu 3-4 korda. Nii, et hingamine peab rohkem tööd tegema sisse hingamisel, et käsi kõhul hingates tõuseks.

Nüüd vii tähelepanu alakõhu piirkonda ja hakka hingama sinna. Välja hingates vabasta sealt kõik pinged.

Iga kord, kui sa välja hingad, suuna hingamine alakõhtu.

Nüüd mõtle mõnele sõnale: nagu magamine, armastus, lahkus, puhkamine, lõdvestus... ükskõik, mis sõna sulle toetav tundub.

Iga kord, kui sa hingad, siis ütle mõttes see sõna... Sinu hingamine muutub iga korraga pikemaks kui sa hingad sisse ja välja. Jätka nii hingamist nii kaua kui soovid või kuni sa uinud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee