Inimesed

„PUUDUTA MIND“ | Hingamisharjutus, mis aitab hoida fookust ning vabaneda segajatest 

Toimetas Anu Saagim, 5. jaanuar 2021 23:22
Hinga rahulikult Foto: ÕL
Me kõik vajame aeg-ajalt hetke iseendale, et tulla enda keskmesse, keskenduda, hoida fookust ning vabaneda segajatest. Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm soovitab lühikest viieminutilist hingamisharjutust, mis aitab seda teha.

Harjutus

Seisa jalad õlgade laiuselt harkis. Põlved ei ole lukustatud sirgeks, vaid kergelt kõverdatud. Sabakont on pööratud sissepoole.

Pane suu kinni ja aseta keele ots hammaste taha ja hoia seda seal kogu harjutuse aja. Siruta mõlemad käed enda ette õlgade kõrgusele. Käed on sirutatud ette pehmelt, kergelt võivad küünarnukist olla kõverdunud. Peopesad vaatavad allapoole. Sõrmed vaatavad ka kergelt allapoole suunaga.

Hinga nina kaudu. Kui sa hingad sisse, siis painuta käelabad randmest ülespoole. Välja hingates painuta käelabasid allapoole. Jätka sellisel viisil hingamist ja käelabade painutamist 3-4 korda sisse-välja hingates.

Seejärel sisse hingates painuta randmest oma käelabad ülespoole ja välja hingates too oma käsivarred alla kõhupiirkonda.

Edasi sisse hingates vii põlved sirgeks ja samal ajal tõsta mõlemad käed üles ning välja hingates kõverda õrnalt põlvi ja too käed alla tagasi. Ole kogu oma tähelepanuga selle harjutuse juures. Vii hingamine, põlvede ja käte liikumine sünkroonsusesse. Käed tõusevad, kui sisse hingad ja langevad, kui välja hingad.

Jätka seda harjutust veel paar minutit. Seejärel too pehmelt käed palveasendisse rinnaku keskel asuva südamekeskuse juurde. Ja lõpeta sellega harjutus.

Monika Palm