Inimesed

„PUUDUTA MIND“ | Rasketel hetkedel on lausa hädavajalik viibida looduses nii palju kui võimalik (1)

Anu Saagim, 23. detsember 2020 17:35
Ka talisuplus on suurepärane teraapia vorm: talisuplus KalarannasFoto: Tiit Tamme
Rännaku meetodi Eesti praktik Gerly Sepp tõdeb, et mõnikord arvatakse, et terapeut peab ise olema väga tugev ja tal peavad endal kõik asjad lahendatud olema. Ta kinnitab, et kindlasti on oluline, et terapeut on iseendaga palju tööd teinud, aga kindlasti on ka kõikidel terapeutidel enda väljakutsed, läbi mille leiab enda sees viise, kuidas veelgi paremini teisi rasketest kohtadest läbi aidata.

Gerly ütleb, et teda aitab väga palju tema töö, sest see on tema hinge tee, mis aitab tal ka iseennast paremini mõista. Naine annab nõu, millised on levinud teraapiavormid, millest võiks leida endale sobivad.

Gerly Sepp Foto: Erakogu

Hingamisteraapia aitab vabastada emotsioone

Samal teemal

Gerly ütleb, et võimalusi ennast aidata on mitmeid. “Väga soovitan hingamist, eriti kui on ärevus. On võimalik käia erinevates hingamisgruppides, mida meil Eestis on väga palju. Samuti eraseansid. Pakun ka ise biodünaamilise hingamise eraseansse, kus hästi hoitud ruumis saab inimene endast keha tasandil vabastada emotsioone. Nendel seanssidel kasutatakse muusikat ja puudutusi, mille läbi aidatakse pingetel vabaneda,” kirjeldab ta.

Loodus aitab end maandada ja puhastada

Väga toetav on tema sõnul ka looduses viibimine. See maandab ja puhastab. Rasketel hetkedel on lausa hädavajalik viibida looduses nii palju kui võimalik. Kui hinges on valu ja ärevus, soovitab Gerly minna jooksma.

Muidugi aitavad hästi ka jooga ja meditatsioon. Meditatsioon tundub inimestele sageli mingi mõistetamatu termin. Tegelikult on meditatsioon igasugune vaatlemine. Et olen täielikult oma tähelepanuga mingi asja vaatlemises. Meditatsioon võib olla ka aktiivne, näiteks keha raputamine või tantsimine, hoides silmad kinni ja vaadeldes samal ajal iseennast.

Ka selliseid aktiivmeditatsioone saab grupis teha. Näiteks Osho aktiivmeditatsioonid. Ka helimeditatsioonid on imeliselt lõõgastavad ja vabastavad ning üldse muusika kuulamine, mis paneb südame helisema ja tõstab sagedust. Kelle jaoks on aga jooga või meditatsioon kauge, seda võib aidata tantsimine või laulmine.

Rännaku meetod aitab vaadata iseenda sisse

Vastavalt vajadusele kasutatakse palju erinevaid tööriistu - väga oluline osa Rännakust on emotsioonide vabastamine läbi kohalolu. Tegeletakse mälestustega ning suheldakse kujutluses inimesega, kes oli selles mälestuses osaline. Lastakse välja tulla kõikidel emotsioonidel, räägitakse välja kogu valu, mis on jäänud väljendamata, kuni jõutakse rahuni, mõistmiseni, andestuseni.

“Kui seda teha kogu südamest, siis võib kogeda ”imesid”, kuidas suhted muutuvad, mõnikord hetkega. On olnud mitmeid juhuseid, kus teine osapool helistab või saadab vabandava sõnumi samal hetkel, kui inimene Rännakus andestuseni jõuab. Sageli need valusad mälestused ununevad päriselt peale Rännakut või kui ei unune, siis on seal vähemalt neutraalne tunne. Rännakus suhtleme alati ka enda väiksema või noorema Minaga, kes on minevikus haiget saanud. Me toetame teda ja loome seeläbi armastava suhte iseendaga. Samuti saame vabastada endast piiravad uskumused, mis meid alateadvuses mõjutavad ning asendame need uute toetavate uskumustega,” kirjeldab Gerly.

"Klatšiminutid - aastalõpu eri" novembrikuu; Anu Saagim; Sten Talivee

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee