Müstika

„PUUDUTA MIND“ | Hingamisharjutus kaastunde aktiveerimiseks 

Toimetas Anu Saagim, 15. detsember 2020 18:46
Jooga ja meditatsioon rahustavad meeliFoto: MATI HIIS
Mis siis kui sisemise rahuni jõudmine pole olnud nii lihtne? “Rahuni jõudmiseks on oluline oskus ka endale kaasa tunda. Kaastunne on rahu hing, rahu jõud, tee rahuni, rahu allikas ja looja. Rahu eeldab kaastunnet,” räägib hingamisterapeut Monika Palm. “Miks on vaja just kaastunnet? Kas armastusest ei piisa? Kas enesearmastusest poleks küllalt? Enesearmastus on suurepärane. See toimib, kui elus on kõik hästi. Mis siis, kui maadled raskustega? Enesearmastus üksi, erinevalt kaastundest, ei luba näiteks terveneda.”

Monika Palm sõnab, et enesearmastus üksi ei too sulle rahu. Kui ainult keskenduda enese armastamisele, võid kogemata hakata end armastama nii palju, et enam üldse teisi enda ümber ei märka. Kas saab end üldse liiga palju armastada? Kui enam teisi inimesi ega maailma enda ümber ei märka, siis tasuks vaadata uuesti iseendasse, kuidas on suhe kaastundega?

Eriti võib ära tunda vähest kaastunnet või selle puudumist tema sõnul ärimaailmas. Tänu kaastundele me märkame ülejäänud maailma. Kaastunne liidab inimesi. See hoiab armastust elus ja ei luba sellel vihkamiseks muutuda. Kaastunne on see, mida maailm praegu vajab. Kestva rahu leidmiseks, on vaja otsida kaastunnet. Kaastunne enda vastu, avab kaastundele teiste inimeste vastu.

Monika PalmFoto: Erakogu

Siit leiad Monika lihtsa hingamisharjutuse, mis aitab aktiveerida kaastunnet. Seda harjutust tehes ühendud sa energiakeskusega, mis asub allpool nabapiirkonda, et taasühenduda kaastundega ja see aktiveerida. Hingamisharjutus sobib hästi pühadeperioodiks.

Harjutus:

Istu toolil sirge seljaga. Aseta peopesad allapoole naba, üks käsi teise peale. Sule silmad.

Hakka teadlikult jälgima oma hingamist ja alusta hingamist nina kaudu.

Iga sissehingamisega tee taotlus energitiseerida oma keha ja aktiveerida endas kaastunne.

Iga välja hingamisega luba hingamisega loodud energial liikuda energiakeskusesse, kus sa käsi hoiad.

Jätka hingamist nii nagu eelnevalt kirjeldatud.

Tee sellist hingamist korraga 3 minutit või nii kaua, kuni tunned, et suudad teadlikult kohal olla.

Kui oled valmis harjutusest välja tulema, siis tee 2-3 sügavamat hingamist, hingates naba all asuvasse energiakeskusesse.

Täna energiaid,millega sa harjutuses tegelesid ja energiad, mida loonud oled. Luba endal hetke veel olla selles kogemuses enne kui silmad avad. Ava end nüüd kaastundlik olemisele iseenda ja teiste suhtes.

"Klatšiminutid - aastalõpu eri" september 2020 - Sten Talivee; Anu Saagim

Samal teemal

13.01.2021
„PUUDUTA MIND“ | Eduõpetuse juhendaja Kai Oja: saa hirmuga sõbraks
10.01.2021
„PUUDUTA MIND“ | Hingamisharjutus päeva lõpetamiseks ja hea une tagamiseks
05.01.2021
„PUUDUTA MIND“ | Hingamisharjutus, mis aitab hoida fookust ning vabaneda segajatest
02.01.2021
„PUUDUTA MIND“ | Zen-budismi õpetaja selgitab: liigne uhkus ajab upakile, oluline on leida tasakaal

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee