SMALL-TALK a la XIII SAJAND: Piiskop Albertiga (Raivo E. Tamm) peavad seltskondlikku vestlust Uru Tark (Ott Sepp), mentor Wolfram (Üllar Saaremäe) ja Jurmala foogt Hippolyt (Märt Avandi). Foto: Eesti filmi instituudi arhiiv
Film
4. detsember 2020, 20:03

Ajalooline komöödia „Malev“ sai pärast esilinastust 15 aastat tagasi peksa: seda nimetati amatöör- ning litsfilmiks, rämpsuks ja mässuks

„Maleva“ režissöör Kaaren Kaer: „Kogu see film oli põlve otsas leiutatud.“

Linnalegendid kõnelevad, et „Maleva“ võtete aegu Kuressaare linnuses oli hädasti vaja kunsttossu, kuid et seda polnud kuskilt võtta, rivistati üles suitsetajad. Nood siis kehastusid elavaks tossumasinaks: süütasid sigaretid ning õige kogus tossu oligi olemas. „See juhtus reaalselt,“ muigab filmi režissöör Kaaren Kaer toonase kiirlahenduse üle. „Linnuse siseruumides filmitud stseenile oli kiiresti taustale tossu juurde vaja. Kõik suitsetajad, kes käepärast olid, tulid appi. Suitsetajad seisid kaadrist väljas, kaamera kõrval ja puhusid taustale suitsu.“

See inimkopsude jõul toodetud tossuvine kaunistab neid stseene, kus mentor Wolfram (Üllar Saaremäe) ja Uru (Ott Sepp) osalevad Riias sakslaste pidusöögil. Seal kohtub Lübeckis eurooplaseks kasvatatud Uru taas Jurmala foogt Hippolytiga (Märt Avandi), kes on ta aastaid tagasi väikesest Karupee külast ainsana ellu jätnud ja Saksamaale kloostrisse lähetanud. Urust saab suur vabadusvõitleja, kes astub Saksa ordule vapralt vastu.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99