Teater

Lasteballeti „Tilda ja tolmuingel“ muusika loomine kestis üle kahe aasta

VAIKO EPLIK: „Hüppasin lasteballeti kirjutamisega pea ees tundmatusse vette.“ 

Aigi Viira, 26. oktoober 2020 16:47
ELU ESIMENE BALLETT: Vaiko Eplik keskendus „Tilda ja tolmuingel“ heliloojana tegelastele ja loole, mida laval jutustatakse, mitte balletile kui kunstiliigile – tants kui selline on ju vaba.Foto: Maris Savik/ Vanemuine
„Kui Mare Tommingas tuli ettepanekuga lastele ballett kirjutada, siis olin alguses üsna intrigeeritud, aga samas ka ehmunud – mul ei olnud ju tegelikult aimu sellest, mis on tantsitav ja milline on hea ballett,“ tunnistab muusik Vaiko Eplik, kes kirjutas muusika Vanemuises vastselt esietendunud lasteballetile „Tilda ja tolmuingel“. „Hüppasin lasteballeti kirjutamisega pea ees tundmatusse vette ning ma poleks seda kunagi julgenud teha, kui poleks Maret. Sest tema visioon on mind juhatanud läbi protsessi, mis kestis üle kahe aasta.“

Algus oli Vaiko sõnul vaevaline, isegi piinarikas. „Saatsin Marele hakatuseks kimbukese klaveri tilu-lilu ja ilutsemist,“ muigab Vaiko. „Selle peale tuli Marelt vaid üks sõna: „Masendav!“ Tegelikult alustasime täiesti nullist selle materjaliga kolm korda, kuni lõpuks leidsime õige stiili ja muusikalise keele raamatu lavaletoomiseks.“

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

06.10.2020
GALERII | Priit Võigemast ja Vaiko Eplik jõudsid oma tuuriga sünnilinna publiku ette
03.10.2020
Etnokulpidel võidutsenud Trad.Attack!: lugu „Armasta mind“ ei pidanud alguses plaadile jääma, see ei tundunud õige
13.08.2020
Vaiko Eplik: Eesti Autorite Ühing Google'iga vaielda ei suuda
07.07.2020
Eesti Autorite Ühingu esimees Vaiko Eplik: unistus on viia muusikute tugisüsteem maailmatasemeni

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee