NAISTELEMMIK: Super Mario 2009. aasta novembris New Yorgis Nintendo poes koos tõsielutähtedest õdede Tinsley Mortimeri ja Dabney Merceriga.Foto: UGB / XLNY
Inimesed
15. september 2020, 16:22

13. septembril täitus 35 aastat videomängu „Super Mario Bros.“ turulepaiskamisest

Vahva vunts Mario – maailma edukaim mängutegelane

Kui jaapani mängudisainer Shigeru Miyamoto oleks oma tahtmise saanud, poleks maailma populaarseimat videomängutegelast Super Mariot sündinudki. Ent Miyamoto luhtunud visiooni rusudel ajas end püsti hakkaja vuntsiline torumees. Vabandust, puusepp! 

Kui jaapani mängudisainer Shigeru Miyamoto oleks oma tahtmise saanud, poleks maailma populaarseimat videomängutegelast Super Mariot sündinudki. Ent Miyamoto luhtunud visiooni rusudel ajas end püsti hakkaja vuntsiline torumees. Vabandust, puusepp! 

13. septembril 1985 paiskas Jaapani elektroonikafirma Nintendo avalikkuse ette videomängu, mis tegi konkurentidele halastamatult tuule alla. Õige pea Põhja-Ameerikas müügile tulnud „Super Mario Bros.“ sai kärmelt üheks maailma populaarsemaks videomänguks – nii populaarseks, et vuntsidega torumehest Mariost kujunes Nintendo mitteametlik maskott ning Mario-teemalistest arvukatest mängudest kõigi aegade edukaim videomängufrantsiis. Kui Mario loonud disainer oleks aga oma tahtmise saanud, poleks seda tegelaskuju sündinudki, kirjutab veebikülg CNBC.com.

Legendaarne videomängudisainer Shigeru Miyamoto (67, „The Legend of Zelda“, „Star Fox“) lõi Mario tegelaskuju esialgu hoopis 1981. aasta mänguautomaadimängu „Donkey Kong“ jaoks. Nintendo oli andnud Miyamotole korralduse luua 1980. aastal läbi kukkunud „Radar Scope'i“ asemele uus mäng. Kunstniku peas võrsus geniaalne plaan: tegevuse keskmes peaks olema legendaarne multifilmitegelane, meremees Popeye. Nintendol ei õnnestunud aga punnis musklite ja vägeva spinatilembusega merekaru ning tema kaaslaste litsentsimisõigust ära osta. Nii pidi Miyamoto midagi muud välja mõtlema.

Edasi lugemiseks: