Inimesed

Merylin Nau ja Anita Sibul hakkavad koolitama sisuloojaid: teame, mis toimib ja mis mitte  

Liisa Mugra, 17. august 2020 21:00
Merylin Nau ja Anita Sibul Foto: Erakogu
“See on Eestis midagi esmakordset ja varem taolist asja tehtud ei ole,” rõõmustavad populaarsed sisuloojad Anita Sibul ja Merylin Nau, kes lõid oma ettevõtte Kullakaevurid.

Anita ja Merylini loodud ettevõte tegeleb sotsiaalmeedia turundusega. “Hakkame läbi viima koolitusi ja teeme seda kui sisuloojad: praegu leiab sotsiaalmeediakoolitusi ettevõtjatele, aga meie räägime just sisulooja vaatepunktist,” ütleb Anita. “Koolitused on hästi personaalsed ja meil on limiteeritud arv kohti, mis annab võimaluse tegeleda igaühega individuaalselt. Mida väiksem grupp, seda efektiivsem on koolitus ja meiepoolne tagasiside.” 

Samal teemal

Kümme päeva kestev koolitus sobib nii alustavatele sisuloojatele kui ka sotsiaalmeedia halduritele. “Oleme teinud palju materjale ettevõtte ja sisulooja vaatepunktist, sest mõlemad osapooled peavad koostöö toimimiseks teineteist mõistma,” räägib Merylin. “Samas, kui sa ei soovi olla persoonibränd, võib õppida sotsiaalmeedia halduriks: meilt saad vajaliku info ja koolituse lõpus sertifikaadi. CV-d teeb see kindlasti atraktiivsemaks.”

“Koolitused on hästi praktilised ja inimene saab ise samm-sammult kõik läbi proovida. Oleme valmistanud palju ülesandeid ja töötubasid, et inimene saaks õpitut kohe praktiseerida: töötleme ja postitame koos pilte, fotograafid õpetavad, kuidas tehniliselt head pilti teha ja Merylin õpetab poseerimist, et pildil hea välja näha,” sõnab Anita.

Idee hakata oma teadmisi edasi andma tuli sellest, et internetis ei leidu palju informatsiooni sisulooja töö kohta. “Kui meie sotsiaalmeediaga alustasime, pidime kõike ise proovima, et näha, mis asjad toimivad. Me soovime, et alustavatel sisuloojatel oleks vajalik info olemas, sest see amet on tegelikult tohutu töö ja vaev. Kõik näevad seda lõpptulemust ehk pilti Instagramis, kuid selleks on vaja teha palju tööd ja teadmisi,” räägivad Anita ja Merylin. 

Merylin Nau ja Anita Sibul Foto: Erakogu

“Oleme kõik ise nullist üles ehitanud.”

Miks on ettevõte nimi just Kullakaevurid? “Oleme iseseisvad noored naised ja saavutame oma edu ise, aga ikka on inimesi, kes arvavad, et selle taga on keegi teine, kes kõik ette-taha ära teeb. Meedias on meid mõlemaid kutsutud gold digger’iks, seetõttu mõtlesime, et vaadake, kuidas siis seda kulda kaevame,” räägib Anita. “Näitame selle reaalselt ette,” lisab Merylin. 

Anita ja Merylin on sotsiaalmeedias tegutsenud juba kaua ja teavad, kuidas seda professionaalselt teha. “Oleme kõik ise nullist üles ehitanud, läbi katsetanud ja teame, mis töötab. Usun, et tekitame keeristormi, sest koolitusel on nii palju avastamist ja uusi vaatenurki, kuidas sotsiaalmeedia töötab,” räägib Merylin. “See ongi meie trump, et oleme suutnud oma kanalid nii hästi üles töötada ja teame, mis töötab. Sisulooja põhiline tasu tuleb koostöödest, aga need ei toimi, kui see on jälgijale peale surutud – tuleb luua autente persoonibränd. Sellest kõigest koolitusel ka räägime,” lisab Anita. 

Ettevalmistused ettevõte loomiseks on olnud pikad. “Iga päev alustame hommikul ja lõpetame hilisõhtul. Vahel tuleb isegi kell kolm öösel idee ja kirjutame teineteisele. Oleme kogu aeg suhtluses,” räägib Merylin. “Ettevõtte loomine on koos kindlasti kergem ja meil on hea tiimitöö: oleme samal lainel ja leiame alati kompromissi. Arvan, et täiendame üksteist, kui mina olen tasakaalukam, siis Merylin on pigem spontaanne,” lisab Anita. 

“Juba 16aastaselt keeldusin tööle minemast. Nägin, et kõik käivad tööl, aga minu jaoks see ei toiminud ja hakkasin tegema geelküüsi. Kui Ameerikas käisin, ostsin sealt alati ehteid ja meiki kaasa ning müüsin Eestis maha. Olen kogu aeg üks paras äritseja olnud,” naerab Nau. “Minu esimene kogemus ettevõtlusega oli väga varakult, olin umbes viiene ja müüsin juba poe ees asju,” räägib Anita. “Kui 15aastaselt sotsiaalmeediaga tegelema hakkasin, sain aru, et tahan tegeleda just ettevõtlusega.”

Anita ja Merylin on kahe käega poolt, et naised võiksid rohkem ettevõtlusega tegeleda. “Võiksime julgemad olla. Ärge laske ühiskonnal ennast survestada, tehke seda, mis teid õnnelikuks teeb,” arvab Merylin. “Loodame, et inspireerime oma tegevusega naisi. Kõik on võimalik,” lisab Anita.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee