Jaanika TapverFoto: Robin Roots
Anu Saagim 6. mai 2020 19:15
Toitumisnõustaja – terapeut Jaanika Tapveri sõnul on migreeni sagedasteks vallandajateks stress, hormonaalsed muutused, vedelikupuudus, nii vähene kui liigne uni, madal serotoniinitase ning toitumisega seotud tegurid. Toitumisega seotud tegurite alla kuuluvad madal veresuhkrutase, toitainete puudus ja mõningatel juhtudel ka tundlikkus teatud orgaaniliste ühendite suhtes. Samuti saab toitumisega toetada serotoniinitaseme tõusu.

Toitumisnõustaja – terapeut Jaanika Tapveri sõnul on migreeni sagedasteks vallandajateks stress, hormonaalsed muutused, vedelikupuudus, nii vähene kui liigne uni, madal serotoniinitase ning toitumisega seotud tegurid. Toitumisega seotud tegurite alla kuuluvad madal veresuhkrutase, toitainete puudus ja mõningatel juhtudel ka tundlikkus teatud orgaaniliste ühendite suhtes. Samuti saab toitumisega toetada serotoniinitaseme tõusu.

Kas söögikordade vahele jätmine võib vallandada migreenihoo?

Just nimelt. On leitud tugevaid seoseid migreenihoo vallandumise ja söögikordade vahele jätmisest tingitud madala veresuhkrutaseme vahel. Seetõttu ei ole migreeniga hädas olevatel inimestel soovitatav toidukordi vahele jätta ega nälgida. Ka liiga kiire veresuhkrutõus ei ole hea, kuna sellele järgneb kiire langus.

Edasi lugemiseks: